
MEEMA: Precizări asupra unor prevederi ale procedurii de implementare a Măsurii 1 – Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile
Telex » Știri
27 noiembrie 2020
Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri (MEEMA) a publicat, pe pagina de Facebook a instituției, câteva precizări legate de procedura de implementare a Măsurii 1 – Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile, ca urmare a faptului că, potrivit MEEMA, „băncile partenere au sesizat faptul că un număr de beneficiari ai măsurii 1 – microgranturi – au transferat, în scurt timp de la primire, sumele nerambursabile în conturile personale”.
În acest context, MEEMA atrage atenția asupra următoarelor prevederi ale procedurii de implementare a măsurii 1:
„În termen de maximum 90 de zile din momentul plății ajutorului financiar către beneficiar, acesta are obligația efectuării cheltuielilor, din contul distinct deschis la una din băncile partnere în program, numai prin transfer bancar și urmărind să se încadreze în una sau mai multe din următoarele categorii de cheltuieli eligibile:
a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
b) datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate;
c) cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat, pentru sediul social/punctul de lucru unde se desfășoară activitatea pentru care se solicită finanțare;
d) cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de bază, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;
e) cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV- 2;
f) cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente;
g) cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității;
h) cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului.
ATENȚIE Contractul de finanțare va fi reziliat și ajutorul de stat acordat va fi recuperat, împreună cu dobânzile accesorii aferente, și în cazul în care beneficiarul a plătit, din contul proiectului, cheltuieli care nu se încadrează în categoria cheltuielilor eligibile.
De asemenea, în același termen de maxim 90 de zile din momentul încasării ajutorului financiar de către beneficiar, acesta are obligația încărcării în aplicație a facturilor, documentelor de plată și raportului de progres (Anexa 8), sub sancțiunea recuperării ajutorului acordat.”
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
București, pol european și mondial al securității cibernetice
Farmecul de neegalat al anilor de studenție
În urmă cu 110 ani, Henri Coandă a scris istorie: primul zbor al unui avion cu reacție
Adaptarea la vremuri și capacitatea de a birui dificultățile
Târgul de Carte Gaudeamus a rămas vizibil și atractiv
Nimic nu poate înlocui călătoriile, dar soluții parțiale există
Ziua Internațională a Internetului – pledoarie pentru armonizarea „spațiului virtual” cu „spațiul vital”
Crizantema de Aur în vreme de pandemie