MerchantPro: Vânzările magazinelor online s-au majorat cu 76% în 2021

MerchantPro: Vânzările magazinelor online s-au majorat cu 76% în 2021

Numărul 38, 13-19 oct. 2021  »  Conectarea la era digitală

Valoarea comenzilor plasate în magazinele online a întregistrat o creștere de 76% în primele nouă luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2020, arată datele unei platforme de eCommerce, citate de Agerpres. „Antreprenorii care au mizat pe online au avut cel mai mult de câștigat în ultimele 18 luni, ca urmare a schimbărilor survenite în comportamentul de consum al românilor. Astfel, numărul comenzilor în perioada ianuarie-septembrie 2021 a crescut cu 54% față de anul precedent, în timp ce în valoarea comenzilor plasate s-a întregistrat o creștere de 76% YOY”, arată datele MerchantPro. Cea mai dinamică lună din punct de vedere al comenzilor a fost luna mai.

PUBLICITATE
Pe domenii, în prima parte a anului, cele mai multe comenzi au înregistrat magazinele de pe segmenul home&deco, pictură și artă, bijuterii și artizanat, iar odată cu venirea verii au crescut comenzile pe segmentele sport, IT și electronice, fashion și accesorii, frumusețe și sănătate.

„Dinamica din online, care nu s-a diminuat odată cu îndepărtarea de momentul declanșării pandemiei, ne confirmă că ne îndreptăm spre digitalizarea obiceiurilor de consum. Diferența o va face experiența consumatorului pe site, de la browsing, comandă și metode de plată diversificate și până la livrare, retur și politica de marketing. Consumatorii schimbă frecvent magazinele preferate dacă nu își găsesc produsele dorite, un preț corect, o livrare rapidă sau pur și simplu o experiență bună pe site. Tocmai de aceea diferența o fac soluțiile optimizate, armonizate cu nevoia consumatorului actual de a primi satisfacție maximă la fiecare achiziție”, a precizat Arthur Rădulescu, CEO al MerchantPro.

Față de anul precedent, cea mai mare creștere a fost înregistrată în valoarea și numărul comenzilor pe segmentul IT&Electronice, aproape o triplare (+194%) în valoarea comenzilor înregistrate, respectiv 159% creștere în numărul acestora, arată datele MerchantPro.

Comenzile pe segmentul de Home&Deco aproape s-au dublat față de 2020 (+95%), în timp ce valoarea comenzilor înregistrate a crescut cu 126%.

Numărul comenzilor de articole sportive a sporit anul acesta cu 57%, în timp ce creșterea înregistrată la nivel de valoare a comenzilor a fost de 85%. Pe segmentul Fashion&Accesorii s-au înregistrat cu 42% mai multe comenzi, procentaj menținut și la nivel de valoare a comenzilor.

Cea mai mare valoare a coșului mediu s-a înregistrat pe segmentul IT&Electronice, de 156 euro, în creștere cu 14% față de aceeași perioadă din 2020. Valoarea medie a comenzilor de pe segmentul Home&Deco a înregistrat o dinamică similară, cu creștere 15%, situându-se în perioada ianuarie-septembrie 2021 la 119 euro.

Pe domeniul Fashion&Accesorii se remarcă o stagnare la nivelul comenzii medii, la 30 euro. Comanda medie pentru articole sportive a avut, însă, o creștere de 18%, până la 82 euro.

Totodată, pandemia a adus trecerea în online și a multor afaceri locale, de mici dimensiuni, din zona artizanat și bijuterie, o digitalizare care ar fi avut loc într-un ritm mai lent într-un context normal. Mutarea a condus la cifre spectaculoase, la nivelul magazinelor de pe aceste segmente înregistrându-se chiar triplări în numărul și valoarea comenzilor, precizează sursa citată.

„Asistăm la digitalizarea afacerilor locale, de familie, un pas important pentru creșterea productivității și performanței micilor întreprinzători. În lunile următoare vom vedea creșteri accentuate ale vânzărilor online pe magazinele artizanilor, designerilor și creatorilor locali”, consideră Arthur Rădulescu.

În perioada iunie-august 2021, respectiv lunile de vară, când, de obicei, există o scădere pe zona de e-commerce, la nivelul magazinelor de pe platforma MerchantPro s-a înregistrat o creștere de 49% în numărul comenzilor year over year, respectiv o creștere de 66% în valoarea acestora.

Astfel, pe perioada verii, verticalele Fashion&Accesorii și Articole sportive au avut creșteri de 50%, respectiv 65% din perspectivă valorică. Vânzările de bijuterii la magazinele din platformă s-au majorat cu 73%, în timp ce cifrele de pe Home&Deco s-au dublat. „Afinitatea pentru cumpărăturile online s-a menținut în această vară, s-au înregistrat creșteri neașteptate pe cele mai multe domenii. Probabil că finalul de an, marcat de evenimentele de shopping cele mai importante și perioada cadourilor, va aduce creșteri mai accentuate. Online-ul va rămâne superstar în retail și în următoarele luni”, a completat Arthur Radulescu.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.