MF: România a atras 3,5 miliarde euro de pe piețele externe de capital la costuri atractive

MF: România a atras 3,5 miliarde euro de pe piețele externe de capital la costuri atractive

Telex » Știri 15 aprilie 2021  

Ministerul Finanțelor (MF) anunță că, la 7 aprilie 2021, România a lansat prima emisiune de euroobligațiuni din acest an pe piețele internaționale de capital, „care s-a bucurat de un interes deosebit din partea investitorilor”. „Totodată, România a marcat o serie de performanțe care îi consolidează, încă o dată, poziția de emitent important pe piețele externe de capital: cel mai mare volum de finanțare realizat de Romania într-o singură tranzacție; prime de emisiune egale cu 0 pentru ambele tranșe; tranșa de 12 ani a fost cotată la un randament de 2,104%, valoare foarte apropiată de randamentul 2.025% al ultimei emisiuni de 12 ani realizată în perioada pre-COVID, mai exact în ianuarie 2020”, menționează instituția, într-un comunicat.

„Succesul primei emisiuni de euroobligațiuni a României din anul 2021 reconfirmă încrederea de care se bucură țara noastră din partea investitorilor la nivel internațional. Deși criza generată de pandemia Covid-19 nu a luat sfârșit, această tranzacție dovedește faptul că măsurile și obiectivele Guvernului privind consolidarea fiscal-bugetară și relansarea economiei românești, apreciate deja de instituții internaționale, sunt recepționate pozitiv și de comunitatea investițională. Prin această emisiune, România și-a asigurat o parte importantă din necesarul de finanțare de pe piețele externe aferent anului 2021, consolidând totodată rezerva în valută (buffer-ul). Împrumutul contractat va fi utilizat pentru acoperirea nevoilor de finanțare determinate de nivelul deficitului bugetar și volumul refinanțării datoriei publice, în contextul pandemiei Covid-19”, a declarat ministrul de resort, Alexandru Nazare.

Valoarea totală a emisiunii de euroobligatiuni este de 3,5 miliarde euro, cu o subscriere finală de 10 miliarde euro, prin participarea unui număr de peste 380 de investitori. Emisiunea a fost realizată în două tranșe, din care 2 miliarde euro cu maturitatea de 12 ani, cu un randament de 2.104% și o rată de dobândă de 2.000% pe an și 1,5 miliarde euro cu maturitatea de 20 ani, cu un randament de 2,773% și o rata de dobândă de 2,750% pe an. „În cadrul strategiei de execuție a tranzacției, marjele de credit s-au redus pe măsura creșterii ordinelor de subscriere în cele două tranșe, înregistrându-se practic în câteva ore o reducere a acestor marje de dobândă cu 30 puncte de bază față de valorile cu care au fost lansate inițial în piață cele două tranșe, obținându-se în final pentru ambele maturități prime de emisiune de 0 puncte de bază”, precizează MF.

Din punctul de vedere al tipurilor de investitori, pentru ambele tranșe se distinge preponderența investitorilor de tipul „real money”, respectiv fonduri de active administrate privat care au o pondere în cadrul maturităților de 12 și 20 de ani de 63% și, respectiv, 62%. Totodată, băncile comerciale și private au o alocare de 21% și 17%, fondurile de pensii și companiile de asigurări au o distribuție de 6% și 13%, iar alte categorii de investitori, printre care și instituții oficiale, dețin 10% și, respectiv, 8%.

În ceea ce privește distribuția geografică a investitorilor, pentru maturitatea de 12 ani, aceasta a fost următoarea: Marea Britanie și Irlanda – 37%, SUA – 17%, Germania și Austria – 13%, România – 6%, Franța – 6%, Europa de Sud  – 6%, restul Europei – 6%, CEE (exclusiv România) – 5%, Benelux – 3% și 1%  – restul statelor. Pentru maturitatea de 20 ani, distribuția geografică a investitorilor a fost următoarea: Marea Britanie și Irlanda – 45%, SUA – 13%, Germania și Austria – 12%, România – 12%, restul Europei – 5%, CEE (exclusiv România) – 4%, Franța – 3%, Europa de Sud – 3%, restul statelor – 2% și Benelux – 1%.

MF precizează că tranzacția a fost intermediată de BNP Paribas, Citigroup Global Markets Europe AG, HSBC Continental Europe, Raiffeisen Bank International AG, Société Générale și UniCredit Bank AG.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.