Ministerul Economiei: Peste 2 milioane de facturi la energie au fost corectate de furnizori

Ministerul Economiei: Peste 2 milioane de facturi la energie au fost corectate de furnizori

Telex » Știri 19 ianuarie 2022  

În urma controalelor efectuate de Comandamentul pentru Energie al ANPC, au început să apară primele rezultate, în sensul în care, pe lângă contravențiile aplicate, furnizorii au început să remită facturile corectate către populație, precizează Ministerul Economiei, într-un comunicat. „Așa cum am spus, românii trebuie să primească facturile corectate, în așa fel încât să fie APLICATE compensarea și plafonarea, conform legii!”, a declarat Florin Spătaru, ministrul Economiei, citat în comunicat.

Potrivit aceleiași surse, la doar o săptămână de la înființarea Comandamentului pentru Energie și începerea controalelor, comisarii ANPC au finalizat 94 de acțiuni de control în întreaga țară, alte 100 fiind în curs de derulare. Până acum, au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 645.000 lei, la care s-au adăugat patru propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.

În urma verificărilor, unul dintre cei mai importanți furnizori de energie electrică din țară a stornat 2.232.224 de facturi la care nu se aplicase compensarea/plafonarea de la 1 noiembrie 2021, urmând a se emite un număr egal, în oglindă, de facturi calculate conform normelor legale în vigoare.

Comandamentul pentru Energie este structura special creată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pentru a verifica modul în care unele companii furnizoare de energie electrică și gaze naturale au respectat legislația în vigoare și drepturile consumatorilor persoane fizice, dar și felul în care acestea au reacționat, ca urmare a controalelor ANPC.

 Verificările  vor fi continuate până la 31 martie 2022. 

În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (adresele sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro) și pot face sesizări la numărul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, sau pot accesa adresa de e-mail energie@anpc.ro.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.