MMAP: O nouă rundă de finanţare pentru crearea reţelei naţionale a staţiilor de încărcare a maşinilor electrice

MMAP: O nouă rundă de finanțare pentru crearea rețelei naționale a stațiilor de încărcare a mașinilor electrice

Telex » Știri 25 noiembrie 2020  

Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) a lansat în dezbatere publică, până la 30 noiembrie 2020, programul prin care România poate dezvolta infrastructura de încărcare a maşinilor 100% electrice, a anunţat astăzi instituţia, într-un comunicat. Bugetul pentru viitoarea sesiune de finanţare este de 96 de milioane de lei şi permite montarea a până la 1000 de puncte de încărcare pe teritoriul României. Noutatea programului din acest an este că, spre deosebire de cel anterior, în care prioritate au avut municipiile, acum vor putea aplica şi oraşele turistice din ţară, dar şi localităţile din zonele metropolitane ale municipiilor reşedinţă de judeţ.

„Interesul nostru este unul singur: să ajungem în punctul în care oricine poate traversa România cu o maşină electrică. Anul acesta, România este printre ţările cu cel mai mare apetit pentru achiziţia maşinilor electrice şi cred că acesta este doar începutul. Rabla PLUS a înregistrat în 2020 cel mai mare record de când există programul: peste 4600 de maşini rezervate, mai mult decât în cei toţi trei ani de când programul rulează. Sunt convins că, în anii următori, maşinile electrice vor fi printre primele opţiuni ale tot mai multor români. Deocamdată, cei care au deja o maşină electrică o folosesc, în mod special ca maşină de oraş, în absenţa unei reţele de staţii de încărcare pe tot teritoriul României. Vreau să consolidăm o reţea naţională de încărcare a acestor tipuri de autovehicule pentru că abia atunci se va dezvolta o cultură de masă a maşinilor electrice”, a declarat ministrul de resort, Mircea Fechet.

Conform ghidului de finanţare al programului derulat prin Administraţia Fondului de Mediu (AFM), cuantumul finanţării este de 90% din cheltuielile eligibile, în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanţi. Astfel, municipiile, altele decât cele reşedinţă de judeţ şi localităţile declarate staţiuni turistice de interes naţional vor putea obţine maximum 1,5 milioane lei pentru instalarea staţiilor de încărcare. De asemenea, localităţile din zonele metropolitane ale municipiilor reşedinţă de judeţ pot accesa maximum 1 milion lei. MMAP precizează că suma maximă finanţată pentru instalarea unei staţii de reîncărcare este de 190.000 lei.

Potrivit reprezentanţilor MMAP, în programul anterior, pentru crearea infrastructurii verzi în România au aplicat 38 de municipii. Cele 38 de oraşe vor construi 291 de staţii de reîncărcare rapidă, cu peste 600 de puncte de încărcare. Până acum, au fost aprobate finanţările pentru 19 oraşe, respectiv pentru 142 de staţii cu 302 puncte de încărcare. Oraşele care au aprobat finanţările sunt: Zalău, Piatra Neamţ, Râmnicu Vâlcea, Piteşti, Târgu Mureş, Oradea, Baia Mare, Focşani, Satu Mare, Reşiţa, Giurgiu, Călăraşi, Slatina, Timişoara, Alba Iulia, Suceava, Galaţi, Braşov, Deva. În perioada următoare vor fi analizate şi cererile celorlalte oraşe care s-au înscris în sesiunea de finanţare.

„Am pornit construcţia reţelei naţionale de infrastructură verde din marile oraşe ale ţării. Cu noua sesiune de finanţare, reţeaua naţională se va dezvolta şi în zonele turistice şi în restul oraşelor României. Reţeaua oraşelor va trebui conectată mai departe la puncte de încărcare a maşinilor electrice de-a lungul autostrăzilor şi al drumurilor naţionale. Suntem deja în pregătire şi cu acest program care va finaliza ceea ce ne-am propus”, a mai menţionat Mircea Fechet.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.