MMAP: STS a dezvoltat un sistem de comunicații complex ce va ajuta autoritățile să gestioneze riscuri de mediu

MMAP: STS a dezvoltat un sistem de comunicații complex ce va ajuta autoritățile să gestioneze riscuri de mediu

Numărul 45, 15-21 nov. 2023  »  Conectarea la era digitală

Un sistem complex de comunicații și tehnologia informației, dezvoltat de către specialiștii Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), va sprijini autoritățile publice centrale și locale în activitățile de informare și gestionare a situațiilor de urgență, generate de anumite tipuri de risc, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), citat de Agerpres. Inițiativa este derulată prin proiectul SIPOCA 596 "Dezvoltarea capacității administrative a Ministerului Mediului privind gestionarea situațiilor de urgență generate de riscurile specifice ministerului și a situațiilor privind starea mediului", finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.

"Specialiștii STS au dezvoltat un sistem de comunicații și tehnologia informației complex, care vine în sprijinul activității de informare a autorităților publice centrale și locale. Am realizat interconectări ale acestui sistem tehnic la nivelul tuturor structurilor cu rol de informare și alertare în gestionarea situațiilor de urgență generate de tipurile de risc specifice ministerului și în situațiile privind starea mediului, inclusiv cu Serviciul de urgență 112", a precizat Sorin Bălan, directorul STS, la conferința de închidere proiectului.

Interconectarea cu Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 (SNUAU) va eficientiza activitatea Dispeceratului MMAP, prin înglobarea tuturor specificațiilor ce rezultă din activitatea de informare a autorităților publice centrale și locale, la nivelul tuturor structurilor cu rol de informare și alertare, cu maximă operativitate în gestionarea situațiilor de urgență generate de tipurile de risc specifice ministerului: fenomene meteorologice periculoase și situații privind starea mediului (poluări accidentale, radioactivitate și calitatea aerului).

Derulat în parteneriat cu STS, începând din decembrie 2019, cu o valoare eligibilă de 14,4 milioane de lei (peste 3 milioane de euro), proiectul a vizat îmbunătățirea capacității MMAP de gestionare a situațiilor de urgență generate de fenomenele meteorologice periculoase și a tipurilor de risc aferente acestora, unde ministerul asigură funcția de sprijin, precum și a situațiilor privind starea mediului.

"Gestionarea situațiilor de urgență generate de fenomene meteorologice periculoase, poluări accidentale în aer, care pot duce la deteriorarea calității aerului și a radioactivității mediului reprezintă, mai ales în ultimii ani, în contextul schimbărilor climatice, o activitate de interes național având în vedere frecvența de producere și dimensiunea efectelor acestor tipuri de risc. Managementul situațiilor de urgență este crucial atât în societate, cât și mai ales în cadrul instituțiilor și al companiilor mari. Educarea și instruirea pot reprezenta factori decisivi atunci când vine vorba despre modul de a acționa în cazul unui eveniment neașteptat, o pregătire pe măsură putând salva vieți. Aplicația realizată în cadrul proiectului se alătură celorlalte instrumente utilizate de minister pentru a oferi cetățeanului siguranța că instituțiile au la dispoziție cele mai moderne și eficiente mijloace cu care să poată urmări calitatea factorilor de mediu și să identifice din timp fenomenele și situațiile care pot conduce la degradarea mediului", a declarat ministrul de resort, Mircea Fechet.

Potrivit MMAP, în cadrul proiectului au fost realizate patru studii pentru gestionarea situațiilor de urgență, o propunere de Regulament-cadru privind gestionarea situațiilor de urgență conform prevederilor Ordinului nr. 202/2016 al ministrului Afacerilor Interne, un set de propuneri privind sistematizarea și simplificarea procedurilor de constatare și evaluare la nivel local, precum și o Procedură unică de constatare și evaluare a daunelor - documente menite să guverneze activitatea de gestionare a situațiilor de urgență și a riscurilor specifice ministerului.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.