Numărul mediu de mașini pe punct de încărcare este mai bun în România comparativ cu media globală

Numărul mediu de mașini pe punct de încărcare este mai bun în România comparativ cu media globală

Numărul 38, 27 sep.-3 oct. 2023  »  Breviar statistic

În România, numărul mediu de mașini pe punct de încărcare este de 13,7, un raport marginal mai bun comparativ cu media globală de 15,9, arată cea de-a 4-a ediție a studiului "EV Charging Index", realizat de o companie de consultanță, relatează Agerpres. Cu toate acestea, autorii studiului Roland Berger subliniază că România a coborât 6 locuri, până pe poziția 25, cu 39 de puncte din maximum de 100, în condițiile în care, în vara anului 2022, țara noastră ocupa locul 19, cu un total de 40 de puncte. La vârful clasamentului se află China, cu un total de 82 de puncte, urmată de Germania (74), Statele Unite ale Americii (73), Olanda (69) și Norvegia (65). Aproape toate cele 30 de țări incluse în clasament au înregistrat o creștere a indicelui comparativ cu ediția anterioară.

Numărul de vehicule electrice și hibride crește rapid în România. În 2022, acestea au avut o pondere de 13% în 2022, un nivel apropiat de cota înregistrată la nivel global de 16%. "Evoluția favorabilă de pe piața locală s-a datorat în mare măsură programului Rabla Plus - România oferă în prezent unele dintre cele mai generoase stimulente pentru achiziția de mașini electrice", a declarat Dragoș Fundulea, principal, e-mobility expert la Roland Berger România.

Creșterea recentă a vânzărilor de mașini electrice și hibride a stimulat piața stațiilor de încărcare pentru acest tip de vehicule. Rețelele publice de încărcare s-au extins rapid în ultima perioadă, paralel cu implementarea tehnologiei de încărcare (ultra) rapidă. Conform rezultatelor studiului Roland Berger, combinația celor două a făcut ca încărcarea vehiculelor electrice la stațiile publice de încărcare să fie mult mai convenabilă în 2022 decât înainte.

"La finalul anului 2022, în România aveam 13,7 vehicule per punct de încărcare, un raport marginal mai bun comparativ cu media globală de 15,9. Pe de altă parte, anul trecut, numărul stațiilor de încărcare a crescut în România cu doar 5%, față de 21% pe plan global și 158% față de cele mai dezvoltate trei țări din punct de vedere al infrastructurii electromobilității", notează Szabolcs Nemes, managing partner Roland Berger România.

România s-a angajat, prin Planul Național de Recuperare și Reziliență (PNRR), să tripleze numărul actual de stații de încărcare, până în 2026. Dacă tendința actuală de a instala predominant stații de încărcare rapidă și ultrarapidă continuă, aceasta va oferi un impuls major pieței locale de vehicule electrice.

Conform studiului Roland Berger, în România, trei sferturi dintre proprietarii de vehicule electrice intervievați au declarat că sunt mulțumiți de experiența generală de încărcare, iar 84% dintre ei consideră că încărcarea la stațiile publice a devenit mai ușoară în ultimele 6 luni. Aceste valori sunt în linie cu media globală, dar sub media celor mai dezvoltate țări.

Viteza de încărcare rămâne o preocupare: doar 51% dintre respondenți sunt mulțumiți de viteza de încărcare la stațiile publice, o pondere ușor mai scăzută decât media globală de 56%. "Ne așteptăm la o îmbunătățire semnificativă pe acest subiect, deoarece instalarea stațiilor rapide și ultrarapide a câștigat avânt în ultima perioadă. De asemenea, anumite aspecte legate de utilizarea stațiilor de încărcare ar putea fi îmbunătățite, cum ar fi, de exemplu, vizualizarea în timp real a disponibilității acestora sau aspecte care țin de plată", a precizat Dragoș Fundulea.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.