Opt din zece români vor să folosească produse și servicii inovatoare pentru a economisi și pentru eficiență
Numărul 12, 2-8 apr. 2025 » Roza vânturilor
Opt din zece români (79%) sunt interesați să folosească produse și servicii inovatoare, iar într-o pondere similară aceștia le consideră o oportunitate de economisire și creștere a eficienței, reiese din rezultatele unui studiu de specialitate, citat de Agerpres. Conform cercetării Reveal Marketing Research, realizate în colaborare cu Leroy Merlin și platforma LivratAzi.ro, cele mai atractive mesaje de comunicare despre inovație pun accentul pe impactul asupra calității vieții (66%), demonstrațiile practice ale produsului (62%) și rezultate clare și măsurabile (60%).
În ceea ce privește progresul prin inovație, 55% dintre respondenți văd acest lucru ca fiind puternic asociat cu atribute precum tehnologie avansată, în timp ce 51% au menționat creativitatea, iar 43%, eficiența.
Totodată, persoanele de peste 55 de ani, cu o experiență mai mare asupra evoluției tehnologice, tind să asocieze inovația cu creativitatea (64%) și o percep ca pe o abilitate de a depăși convenționalul, în timp ce tinerii între 18 și 30 de ani, care au fost expuși constant la tehnologie și schimbări rapide, pun mai mult accent atributul adaptabilitate al inovației (25%, comparativ cu 18% total eșantion).
Referitor la principiile fundamentale ale inovației, 27% din totalul celor chestionați consideră că aceasta este strâns legată de dezvoltarea de produse și servicii noi și unice, procentul fiind mai mare în rândul persoanelor cu venituri peste 10.000 lei (39%). De asemenea, 19% sunt de părere că inovația este strâns legată de utilizarea tehnologiilor avansate, iar alți 19% o asociază cu îmbunătățirea continuă a proceselor și produselor.
O pondere de 86% dintre români văd inovația esențială pentru progresul societății, în special persoanele de peste 55 de ani (95%) și cele cu venit ridicat (92%), timp în care 82% sunt de acord că inovația îmbunătățește accesul la educație și informații.
Mai mult decât atât, 79% se declară interesați să folosească produse și servicii inovatoare, iar 78% susțin că inovația contribuie la reducerea costurilor și la creșterea eficienței.
În acest sens, cele mai comune comportamente legate de utilizarea produselor și serviciilor inovatoare sunt: utilizarea aplicațiilor digitale și a serviciilor online noi (67%), întâlnită în mai mare măsură în rândul tinerilor în ecartul de vârstă 18-30 de ani (70%), și recomandarea produselor și a serviciilor inovatoare pe care le-au încercat (64%).
În plus, principalele beneficii ale produselor inovatoare sunt confortul adus (80%), economia de timp (77%) și eficiența mai mare față de cele tradiționale (71%).
Potrivit sursei citate, în general, românii aleg produse și servicii în funcție de criterii, precum adaptabilitatea acestora la nevoile personale (84%) și ușurința în utilizare (83%), acesta din urmă fiind mai important pentru persoanele de peste 55 de ani (88%).
Cele mai inovatoare domenii percepute de către români sunt: Electronice, Gadgeturi & Electrocasnice (69%), Tehnologie, Software & Telecomunicații (65%) și Construcții & Imobiliare (26%). Pe de altă parte, în topul domeniilor cu cea mai mare nevoie de inovație se află Educație & Formare Profesională (44%), Sănătate & Industria Farmaceutică (42%) și Energie & Utilități (35%).
Românii afirmă că promovarea inovației joacă un rol important în decizia de cumpărare atunci când subliniază creșterea confortului și a calității vieții (85%) și îmbunătățirea siguranței consumatorilor (82%). În context, 68% dintre consumatori consideră că inițiativele și măsurile legate de inovație contribuie la îmbunătățirea imaginii companiilor, procentul fiind semnificativ mai ridicat în rândul celor cu vârste între 46 și 55 de ani (76%) și de peste 55 de ani (79%).
În viziunea celor intervievați, principalele acțiuni prin care companiile pot susține inovația în România sunt investițiile în cercetare și dezvoltare (54%), crearea de produse care răspund nevoilor reale (48%) și organizarea de campanii de educare a consumatorilor (41%).
Studiul a fost realizat în perioada februarie - martie 2025, pe un eșantion de 1.005 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare pentru targetul general este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Două mari festivaluri într-un weekend cinematografic memorabil
Septembrie 2025, luna unor recorduri cultural-artistice
BIAS 2025, un show aviatic la superlativ
Festivalul „George Enescu”, un concert inaugural memorabil, o deschidere spre noi performanțe artistice
August 2025: oferta cultural-artistică se menține la cote înalte
Turneele artistice, mărturii despre o efervescentă vară culturală
Pregătirile pentru Festivalul „George Enescu” anunță un eveniment muzical fără precedent național și internațional
Start în sesiunea de vară a Amfiteatrului în aer liber al Teatrului Național București