Piața comerțului online din România s-ar putea majora cu 20% în acest an

Piața comerțului online din România s-ar putea majora cu 20% în acest an

Numărul 12, 29 mar.-4 apr. 2023  »  Conectarea la era digitală

Segmentul de lux are vânzări spectaculoase, iar magazinele online își schimbă abordarea pe promovarea produselor care aduc profit mai mare

Piața de e-Commerce din România va crește, în 2023, cu 20%, atât față de anul anterior, cât și comparativ cu perioada pandemiei, arată estimările publicate de o platformă unică de identificare a produselor profitabile din magazine online, citată de Agerpres. Astfel, conform analizei realizate de TRUDA, piața dedicată achizițiilor online va fi definită, în acest an, de o serie de schimbări, printre care faptul că românii iau decizii de achiziție mai greu, însă cumpără mai des și mai mult online, segmentul de lux are vânzări spectaculoase, iar magazinele online își schimbă abordarea pe promovarea produselor care aduc profit mai mare.

În aceste condiții, în România, piața de e-Commerce va cunoaște o creștere de 20% la final de 2023, în comparație cu anul trecut, respectiv de 15% față de 2020, când pe fondul pandemiei mare parte din achizițiile din magazine fizice au fost realizate online.

La capitolul promovare, costurile companiilor din online au crescut cu 30%, în primele luni din acest an, în timp ce vânzările pentru produsele de lux s-au majorat cu 50%, în ultimul timp. Cele mai cumpărate produse din gama luxury sunt cele din categoriile Îmbrăcăminte, Încălțăminte, Ceasuri și Parfumuri, unde valoarea medie a comenzii este de 2.200 de lei.

"Inflația ridicată a schimbat considerabil comportamentul românilor atunci când cumpără online. Dacă înainte utilizatorii online aveau cinci interacțiuni cu un brand înainte de a achiziționa un produs, acum sunt șapte puncte de interacțiune cu brandul în procesul de achiziție până la plasarea și confirmarea comenzii pentru produsele cu o valoare mai mică", menționează reprezentanții platformei de specialitate.

O altă previziune a TRUDA indică faptul că, tot ca efect al inflației, românii preferă să cumpere produse la prețuri mai mici, dar în cantități mai mari, în special produse din categoriile Food, Health&bio, Fashion și Beauty, nișe pe care astfel valoarea coșului de cumpărături este mai mare, în medie între 150 de lei și 220 de lei.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.