Piața mondială a luxului revine la un ritm „normal” de creștere

Piața mondială a luxului revine la un ritm „normal” de creștere

Numărul 46-47, 22 nov. - 5 dec. 2023  »  Roza vânturilor

După anii de euforie post-pandemie, cu creșteri de două cifre, piața mondială a luxului ar urma să revină în acest an la un ritm mai "normal" de creștere de o singură cifră, dar, chiar și așa, va ajunge la vânzări de 1.500 de miliarde de euro, arată un studiu realizat de firma de consultanță Bain and Company, informează AFP, preluată de Agerpres. "Piața mondială a luxului ar urma să ajungă la 1.500 de miliarde de euro în 2023, o creștere de 8%-10% comparativ cu 2022, și stabilind un nou record pentru acest sector", estimează acest studiu publicat zilele trecute și realizat în parteneriat cu Altagamma, Asociația producătorilor italieni de articole de lux. "În pofida eventualelor turbulențe, piața ar urma să continue să crească până în 2030, cu un procent cuprins între 5% și 7% pe an", susțin autorii studiului.

În 2023 segmentul "bunurilor personale de lux", care regrupează modă, marochinărie, bijuterii, orologerie și produse de frumusețe, va continua să crească pentru a ajunge la vânzări de 362 de miliarde de euro până la finele anului.

"Suntem pe un ritm de creștere mai modest de 4%", recunoaște Joëlle de Montgolfier, directoare la Bain and Company, dar "suntem în continuare peste nivelul de vârf atins în 2019, este un segment care rămâne foarte dinamic, chiar dacă nu puteam să rămânem la nivelul din ultimii doi ani, când am avut ritmuri de creștere de peste 20%".

"Situația se normalizează, revenim la ritmuri de creștere obișnuite pentru această categorie", consideră Joëlle de Montgolfier, adăugând că "rata de rentabilitate în sectorul luxului este una extrem de favorabilă în 2023, cu o medie cuprinsă între 19% și 22%".

La nivel geografic, toate regiunile înregistrează creșteri, cu excepția celor două Americi, care chiar dacă își dispută cu Europa poziția de cea mai mare piață mondială a luxului, vânzările de produse de lux ar urma să scadă cu 8%, în special din cauza incertitudinilor macroeconomice din SUA.

Piața chineză, care crește cu 9%, realizează o performanță mixtă. "Atunci când această piață s-a redeschis, în 2022, ne așteptam la ceva mai susținut", precizează Joëlle de Montgolfier. Cu toate acestea, turiștii chinezi sunt cei care au impulsionat creșterea sectorului de lux în regiune (Japonia, Hong Kong, Macao). La orizontul anului 2030, piața chineză ar urma să reprezinte între 35% și 40% din piața mondială a luxului și să ocupe poziția de lider mondial.

Pentru 2024, analiza realizată de Bain-Altagamma oferă două scenarii, fie o creștere a vânzărilor de bunuri personale de lux cuprinsă între 1% și 4%, fie una cuprinsă între 5% și 7%. Totul va depinde de nivelul relansării turismului, de situațiile macroeconomice din China și SUA precum și de situația geopolitică mondială.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.