Președintele ARMO: Ne așteptăm la o creștere a industriei de e-Commerce între 5% și 10%, în acest an

Președintele ARMO: Ne așteptăm la o creștere a industriei de e-Commerce între 5% și 10%, în acest an

Numărul 42, 25-31 oct. 2023  »  Analize și sinteze

Industria de comerț electronic din România va crește în acest an cu până la 10%, față de anul trecut, până la o valoare de 7 miliarde de euro, a declarat, la un eveniment de profil, președintele Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), Cristi Movilă, citat de Agerpres. "Întotdeauna, finalul de an, ultimul trimestru, coincide cu Black Friday, cu sezonul cadourilor, cumpărăturile de Crăciun. Și atunci ar trebui să crească toată partea de comerț online și toată partea de comerț spre final de an. Unele companii pot să-și recupereze ce au pierdut față de anul 2022. Astfel, ne așteptăm la o creștere a industriei între 5% și 10%, pe tot acest an, până la o sumă de șapte miliarde de euro. Dacă adăugăm și serviciile - facturi, biletele electronice și așa mai departe - probabil ne ducem spre zece miliarde de euro. E un an de consolidare, aș putea spune. Ne continuăm cumva accelerarea sau ne continuăm parcursul într-o poziție de consolidare, urmând trendurile din vest. Cu siguranță, creșterea nu va fi precum cea din 2019 - 2022, pentru că atunci au fost cumpărături de necesitate, pentru că nu aveam posibilitatea să mă deplasez sau să cumpăr offline. Per total, toată piața a crescut și asta e foarte important", a afirmat Cristi Movilă.

Acesta a adăugat că, la momentul actual, media de consum în online se situează la 10%-11%, la nivel național, la jumătate față de situația înregistrată în țările din Vest. "Categoria de Fashion este în continuare predominantă, însă a crescut foarte mult categoria de bunuri de frecvență, adică toată partea de cosmetice, de pet-food, toate produsele pe care le folosim cu frecvență, inclusiv produse alimentare și toată piața de produse proaspete, odată cu intrarea și mai multor companii în acest domeniu, cu investițiile pe care le-au făcut. Dacă în Vest avem o medie de consum în online din total piață de 20%, la noi suntem undeva 10%-11%, deci potențialul e destul de rapid de dublare, însă se va face treptat. Nu ne așteptăm la o dublare peste noapte. Majoritatea consumatorilor din România care pot să cumpere online au acces la Internet, însă doar 66% dintre ei au postat o comandă online în ultimul an. 99% dintre români folosesc internetul pentru comunicare, pentru social media, pentru informare, comunicare etc. Ce ne așteptăm e să crească această pondere, iar portretul-robot al consumatorului din mediul online este consumatorul cu precădere din mediul urban, cu venituri medii sau peste medie, din sectorul de vârstă 18 - 35, spre 45 de ani. Evident, că și în mediul rural am văzut o creștere foarte mare în 2022, de la o pondere foarte mică, pentru că magazinele au venit cu foarte multe avantaje pentru consumatorii care trăiau în zone greu accesibile, au reușit să livreze și să ofere niște servicii de calitate", a menționat președintele ARMO.

Lansată în anul 2010, ARMO reprezintă magazinele online din România și este membră a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comerț electronic european, ce reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociațiilor naționale.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.