Proiecte digitale cu impact național, dezvoltate de GovITHub

Proiecte digitale cu impact național, dezvoltate de GovITHub

Telex » Știri 22 noiembrie 2016  

În mai puțin de două luni de la startul programului GovITHub, cei 20 de bursieri selectați, cu sprijinul altor specialiști voluntari, au demarat și dezvoltă proiecte cu impact important în domenii precum: sănătate, economie socială, fonduri europene, plăți online, auto, informează Guvernul, într-un comunicat. În prezent, 10 proiecte sunt dezvoltate în regim intensiv, bursierii și voluntarii lucrând alături de reprezentanți ai instituțiilor publice unde vor fi implementate soluțiile IT. Pe lângă acestea, alte 20 de proiecte sunt în fază de dezvoltare.

Fiecare bursier al programului GovITHub are experiență de peste 10 ani în domeniu, în companii de talie mondială, în companii start-up, incubatoare și acceleratoare de afaceri sociale, pe care le-au fondat și dezvoltat în organizații de succes. Aceștia au competențe în consultanță și dezvoltare de software pentru firme din telecomunicații, petrol, bănci, retail, agenții de publicitate – cu experiență de muncă în SUA, Franța, Irlanda, Marea Britanie, Italia, Elveția, Olanda și România. „Toate proiectele GovITHub sunt dezvoltate în regim Open Source, ceea ce înseamnă că oricine le va putea vedea și îmbunătăți. Astfel, asigurăm transparență totală asupra activității GovITHub și permitem orice îmbunătățiri sau modificări publice ulterioare ale acestor soluții, în regim deschis – sistem care elimină practica achizițiilor publice netransparente și, în același timp, dispare riscul ca statul să fie captiv al anumitor tehnologii”, precizează reprezentanții Executivului.

Câteva exemple de proiecte cu impact național în curs de implementare prin GovITHub sunt:

  • Registrul Întreprinderilor Sociale, un sistem informatic tip Registru Electronic Unic ce va permite înregistrarea, integrarea și analizarea tuturor datelor privind întreprinderile sociale;
  • platforma digitală pentru petiții, un sistem de ticketing prin care se poate urmări starea unei cereri depuse de un cetățean român către instituțiile statului;
  • dezvoltarea de noi module pentru MySMIS, platforma națională de gestionare a fondurilor europene, pentru a sesiza fraude înainte ca ele să se întâmple;
  • îmbunătățirea serviciilor oferite prin ghiseul.ro, prin re-design din punct de vedere al interfeței, utilizabilității și accesibilității pentru creșterea eficacității platformei;
  • R.A.D.A.R. (Reprezentarea și Analiza Datelor Agregate din România), platformă care permite cetățenilor să vizualizeze date deținute de stat la nivel de Unități Administrativ-Teritoriale și să le coreleze sau să le analizeze;
  • Spațiul Privat Virtual Mobil, aplicație de mobil care va oferi cetățenilor posibilitatea de a efectua tranzacții în relația cu ANAF direct pe telefon, simplificând procesul și crescând numărul tranzacțiilor efectuate electronic.
Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.