Raport: Comerțul online în România reprezintă 14% din totalul pieței; zona de eCommerce va atinge 7,3 miliarde de euro în 2024

Raport: Comerțul online în România reprezintă 14% din totalul pieței; zona de eCommerce va atinge 7,3 miliarde de euro în 2024

Numărul 5, 7-13 feb. 2024  »  Conectarea la era digitală

Un român din doi a efectuat o achiziție online în 2023, ponderea acestui tip de comerț în valoarea totală a comerțului din România fiind de 14%, conform datelor Statista, citate într-un raport întocmit de o platformă specializată în eCommerce, relatează Agerpres. La finele anului trecut, numărul românilor care au făcut achiziții din mediul online a ajuns la 10,2 milioane, iar în acest context prețul rămâne cel mai important criteriu în alegerea unui comerciant online (45%), urmat de oferte speciale (36%), politica de livrare (34%) și checkout facil (29%).

Conform anticipațiilor, în 2024, valoarea estimată a pieței locale de eCommerce ar urma să ajungă la 7,3 miliarde de euro.

Potrivit analizei realizate de MerchantPro, grupa de vârstă 35-44 de ani deține cea mai mare pondere în utilizarea e-commerce, cu aproape un sfert din total. Următorul grup, cel de 25-34 de ani, prezintă o proporție apropiată, de 23,82%, în timp ce grupa de 45-54 de ani nu este departe, contribuind cu 23,52%. În schimb, tinerii adulți cu vârste între 18-24 de ani și persoanele între 55-64 de ani sunt mai puțin activi în e-commerce, reprezentând cumulat sub 28%.

În ceea ce privește trendurile majore care vor influența piața în 2024, experții în domeniu punctează concurența în permanentă creștere, în special de la competitori internaționali puternici, cu precădere branduri din Uniunea Europeană (UE) sau, recent, jucătorii din zona non-UE, precum Shein sau Temu, a căror ascensiune este accelerată la nivel global.

"În acest context, comercianții trebuie să mizeze pe o abordare agilă, pe tehnologii noi precum automatizări, AI, soluții de personalizare și să își extindă operațiunile atât pe orizontală, cât și cu verticale noi. Concomitent, optimizarea operațiunilor interne trebuie să rămână un focus pentru a susține o dezvoltare strategică pe termen lung. Marii câștigători în retailul online anul acesta vor fi cei care vor avea curajul să investească în automatizări și în inovații care să le crească performanța și să le optimizeze atât platforma, cât și fluxurile interne. Dacă anul trecut comercianții au analizat, acum e momentul să acționeze. Este anul în care trebuie să automatizeze și să integreze soluții care să le susțină dinamica. Cei care nu se vor mișca suficient de agil anul acesta cred că vor pierde teren important și vor avea în cel mai bun caz creșteri modeste", se precizează în analiza citată.

Raportul "eCommerce Insights 2024" al MerchantPro evidențiază o creștere medie de doar 3% a vânzărilor pe magazinele locale, în 2023, comparativ cu anul precedent, iar articolele pentru copii reprezintă cel mai dinamic segment de piață, cu un salt de 20%. Din punct de vedere al numărului comenzilor plasate de către clienți, creșterea rămâne moderată, respectiv de 5,5%. "Pe fondul inflației și reducerii puterii de cumpărare, valoarea medie a comenzii înregistrate de magazinele din platforma MerchantPro s-a situat în 2023 în jurul valorii de 54 de euro, cu 2,5% mai mică față de 2022, când nivelul înregistrat a fost 55,5 de euro (...) Zilele cu reduceri și oferte speciale din săptămâna Black Friday au înregistrat o creștere de 10%, însă dinamica din perioada reducerilor nu a putut susține o creștere la nivel de trimestru", subliniază raportul de specialitate.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.