Raport EY: Peste trei sferturi dintre companiile telecom raportează o creștere a numărului de atacuri cibernetice, de la an la an

Raport EY: Peste trei sferturi dintre companiile telecom raportează o creștere a numărului de atacuri cibernetice, de la an la an

Numărul 1, 11-17 ian. 2023  »  Conectarea la era digitală

Mai mult de trei sferturi (76%) dintre companiile active în sectorul telecomunicațiilor raportează creșterea anuală a numărului de atacuri cibernetice, relevă raportul EY "Top 10 riscuri în telecom în 2023", citat de Agerpres. Potrivit documentului, în timp ce fiabilitatea rețelelor rămâne o problemă pentru consumatori, reziliența și raza de acțiune a infrastructurii a coborât de pe locul 1 în clasament pentru prima dată de la debutul pandemiei COVID-19 până pe poziția a cincea.

Totodată, subestimarea imperativelor în schimbare în ceea ce privește securitatea și încrederea a urcat de pe locul trei pe doi în radarul de risc în telecomunicații în 2023 și, astfel, 76% dintre companiile telecom raportează o creștere a numărului de atacuri cibernetice de la an la an.

În acest context, patru din zece (39%) directori de securitate informatică din telecom (CISO) consideră că securitatea nu este luată în considerare în mod adecvat ca parte a investițiilor strategice, iar în plus funcția de securitate este subminată de relațiile inadecvate cu activitatea comercială în general, în ciuda faptului că aceasta a devenit tot mai importantă în timpul pandemiei, lucru remarcat de 58% dintre CISO din telecom.

De asemenea, mai puțin de o treime (31%) dintre CISO consideră că relațiile lor cu echipele de dezvoltare a produselor se bazează pe un nivel moderat sau ridicat de încredere.

La nivel de consumatori, studiul anual de specialitate arată că aproape jumătate (46%) dintre aceștia cred că este imposibil să își păstreze datele personale în siguranță, atunci când folosesc internetul.

În același timp, 60% dintre consumatori se declară îngrijorați de creșterea prețurilor abonamentelor de bandă largă, în timp ce 45% consideră că plătesc prea mult pentru serviciile de conținut.

Raportul EY constată că gestionarea deficitară a agendei de sustenabilitate devine o amenințare din ce în ce mai urgentă pentru industrie, trecând de pe poziția a cincea anul trecut pe locul patru în clasamentul pentru 2023.

Tot pe sustenabilitate, EY Global Climate Risk Barometer evidențiază faptul că 39% dintre respondenți nu dezvăluie o strategie "Net-Zero", un plan de tranziție sau o strategie de decarbonizare specifică "în ciuda apelurilor tot mai numeroase la acțiuni concrete din partea tuturor părților interesate".

"Așteptările clienților în domeniul sustenabilității se intensifică, ceea ce pune o presiune în plus pe operatori pentru a ține pasul. 39% dintre consumatori spun că furnizorii de conectivitate trebuie să facă mai mult pentru a răspunde preocupărilor legate de sustenabilitate, iar 68% dintre marile întreprinderi sunt mai interesate decât înainte de cazurile de utilizare 5G, care pot contribui la îndeplinirea obiectivelor de sustenabilitate", se menționează în cercetare.

La capitolul forței de muncă, analiza citată relevă faptul că, în timp ce 91% dintre angajații din sectorul tehnologiei, media și divertisment și telecom (TMT) doresc să lucreze de la distanță timp de două sau mai multe zile pe săptămână, 25% dintre echipele de conducere din TMT consideră că oamenii lor ar trebui să se întoarcă la birou cinci zile pe săptămână.

Mai mult, 53% dintre angajații respondenți spun că intenționează să își părăsească postul actual în următoarele 12 luni, comparativ cu o medie de 43% în toate sectoarele, după cum reiese din raportul EY Work Reimagined Survey.

Primele zece riscuri incluse în raportul EY pentru 2023 sunt, în ordine: răspuns insuficient oferit clienților pe fondul crizei costului vieții; subestimarea imperativelor în schimbare în materie de securitate și încredere; eșecul de a îmbunătăți cultura forței de muncă și modalitățile de lucru; gestionarea deficitară a agendei de sustenabilitate; incapacitatea de a accelera eficientizarea prin digitalizare; eșecul de a stabili rezistența și raza de acțiune a infrastructurii; incapacitatea de a profita de noile modele de afaceri; eșecul de a maximiza valoarea activelor de infrastructură; angajarea ineficientă cu ecosistemele externe; Incapacitatea de a se adapta la peisajul de reglementare în schimbare.

Studiul "Top 10 riscuri în telecomunicații 2023" face parte dintr-o serie de rapoarte în curs de desfășurare, concepute pentru a evidenția cele mai importante riscuri cu care se confruntă sectorul telecom. Analiza se bazează pe programul de cercetare sectorială al EY, valorificând perspectivele din sondajele EY în industrie și în rândul consumatorilor și aliniindu-le cu perspectivele în evoluție ale practicienilor din sector.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.