Raport: Portofelul cripto, tot mai folosit în plățile de zi cu zi; călătoriile, jocurile și cumpărăturile online, principalele cheltuieli

Raport: Portofelul cripto, tot mai folosit în plățile de zi cu zi; călătoriile, jocurile și cumpărăturile online, principalele cheltuieli

Numărul 29-30, 30 iul. - 12 aug. 2025  »  Conectarea la era digitală

Activele digitale câștigă tot mai mult teren în viața de zi cu zi și devin o opțiune de plată pentru produse și servicii obișnuite, de la jocuri și cumpărături, până la rezervări de călătorii, relevă un nou raport Bitget Wallet, citat de Agerpres.

Potrivit documentului, această tendință se consolidează pe măsură ce interesul pentru utilizarea practică a activelor digitale continuă să crească. Astfel, odată cu dezvoltarea plăților prin cod QR a portofelelor mobile și a cardurilor conectate la cripto, utilizatorii devin tot mai încrezători în siguranța stablecoin-urilor și în fiabilitatea infrastructurii de plăți bazate pe blockchain.

De la achiziții în aplicații la scanări QR în magazine, infrastructura începe, în sfârșit, să țină pasul cu cererea, se arată în raport.

„Plățile în cripto nu mai sunt un comportament marginal, ci devin parte integrantă a modului în care oamenii tranzacționează în funcție de regiune și generație. Ceea ce își doresc utilizatorii este fiabilitate, compatibilitate și control. Fie că este vorba de un cod QR la casă sau de o achiziție online cu stablecoin, așteptarea este ca plata cu cripto să fie la fel de simplă ca cea cu numerar. Provocarea pentru portofelele digitale este să îndeplinească această așteptare fără a compromite principiile auto-custodiei”, a declarat directorul de marketing al Bitget Wallet, Jamie Elkaleh.

Raportul evidențiază diferențele clare dintre generații în ceea ce privește folosirea criptomonedelor. Aproape 40% dintre tinerii din Generația Z (18 - 29 de ani) folosesc cripto pentru jocuri și 35% pentru a oferi cadouri, ceea ce arată o preferință clară pentru activități sociale și recreative. Pentru acest segment, experiențele din sfera gamingului, distractive și rapide sunt principalele puncte de intrare în lumea activelor digitale.

Milenialii (30 - 44 de ani) au o abordare mai echilibrată, utilizând cripto pentru diverse activități: călătorii (36%), gaming (35%) și produse digitale (35%). Acest aspect îi face cei mai versatili în comportamentul de consum. Pentru ei, criptomonedele înseamnă confort, economie și acces rapid la piețele globale, fie că vorbim despre rezervări de hoteluri sau achiziționarea de gadgeturi.

Pe de altă parte, Generația X (45+) se orientează spre cheltuieli precum: călătorii (40%), produse digitale (36%), cumpărături online (36%) sau chiar plata facturilor sau investiții imobiliare. Pentru acest segment, cripto reprezintă o alternativă practică la moneda fiat, mai ales în regiunile unde sistemele financiare sunt ineficiente sau costisitoare.

De asemenea, utilizarea criptomonedelor variază în funcție de infrastructura locală și de obiceiurile consumatorilor, arată analiza Bitget Wallet. De exemplu, în Europa de Est și de Vest, acestea sunt folosite în principal pentru rezervări de călătorii, dar și pentru jocuri și cumpărături zilnice.

Tranzacțiile imobiliare câștigă și ele teren, ceea ce reflectă rolul cripto în diversificarea investițiilor. Asia de Sud-Est este dominată de utilizarea activelor digitale în plățile care țin de jocuri (41%) și cadouri, o tendință susținută de populația tânără și adopția crescută a portofelelor digitale.

Totodată, în Asia de Est, achizițiile zilnice și de produse digitale sunt cele mai frecvente la nivel global (41%), sprijinite de sisteme avansate de plăți QR și integrarea cripto în comerțul electronic.

În Africa, plățile pentru educație (38%) domină, subliniind rolul activelor digitale în facilitarea accesului transfrontalier la servicii în zonele mai puțin ofertante în ce privește serviciile bancare.

America Latină se remarcă, la rândul ei, prin achiziții de produse digitale (38%) și cumpărături online (35%), contextul economic al zonei fiind, de altfel, marcat de inflație.

În Orientul Mijlociu, criptomonedele sunt preferate pentru achiziții premium, de la bunuri de lux (31%) la autoturisme (29%).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.