Rata anuală a inflației, 0,2% în februarie
Numărul 9, 14-20 martie 2017 » Breviar statistic
Rata anuală a inflației a fost, în februarie 2017, 0,2%, aceasta fiind a doua lună de valori pozitive după 19 luni consecutive de niveluri negative, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS). În ianuarie, rata anuală a inflației a fost de 0,1%.
În februarie 2017, ponderea mărfurilor și serviciilor care au înregistrat o scădere a prețurilor, comparativ cu februarie 2016, este de 24,4%, iar cele care au avut creșteri cuprinse în intervalul 0-2,5% dețin o pondere de 57%. Mărfurile și serviciile ale căror prețuri au crescut cu mai mult de 2,5% dețin o pondere de 18,6%, potrivit INS.
Creșterea medie a prețurilor de consum în ultimele 12 luni (martie 2016 – februarie 2017) față de precedentele 12 luni (martie 2015 – februarie 2016), calculată pe baza IPC, este de -1,1%. Determinată pe baza IAPC, rata medie este de -0,7%. Indicele lunii februarie include efectul aplicării Legii nr. 1/2017 privind eliminarea unor taxe și tarife (taxa radio, TV și unele taxe pentru eliberarea pașapoartelor).
În februarie 2017, alimentele s-au scumpit cel mai mult, cu 0,65%, în medie, față de luna ianuarie, în timp ce prețurile mărfurilor nealimentare au urcat cu 0,08%. În schimb, prețurile serviciilor au scăzut cu 1,8% față de luna precedentă, în medie.
Comparativ cu februarie 2016, prețurile alimentelor au crescut în a doua lună a acestui an cu 1,43%, mărfurile nealimentare s-au scumpit cu 0,11%, iar prețurile serviciilor au coborât cu 1,7%.
Față de luna ianuarie, cele mai mari creșteri de prețuri s-au înregistrat, în a doua lună a acestui an, la cartofi (5%), citrice (4,3%), alte legume în afară de cartofi și fasole (3,4%), transport aerian (2,5%) și fructe proaspete (1,9%). La polul opus, cele mai mari ieftiniri s-au înregistrat în februarie la abonamente radio-TV (-17%), după eliminarea taxei radio-TV de la 1 februarie, celelalte prețuri având fluctuații mult mai mici.
Sub egida UNESCO, valorile culturii româneşti se bucură în lume de o tot mai largă recunoaştere
Capodopere ale lui Picasso şi Dali strălucesc pe firmamentul cultural românesc
Radiodifuziunea Română la a 95-a aniversare; un serviciu public pentru milioane de ascultători
Un Barometru „oglindă” al dinamicii consumului cultural
Bani pentru cultură, generatori de valoare adăugată la scară locală şi naţională
Săptămâna Teatrului Tânăr, o probă de „anduranţă” a tradiţiei şi inovaţiei artistice
KINOdiseea de la Bucureşti, o „călătorie” fascinantă în lumea filmului
Festivalul „George Enescu”, un brand naţional consacrat absolut la scară mondială