
Redresare semnificativă a călătoriilor turistice în 2022
Numărul 45, 15-21 nov. 2023 » Lumea în care trăim
Rezidenții din cele 27 de state membre ale UE au efectuat anul trecut 1,08 miliarde de călătorii turistice cu un sejur de cel puțin o noapte, un avans de 23% (202 milioane călătorii) față de 2021, aceeași creștere procentuală fiind înregistrată între 2020 și 2021, arată datele publicate de Oficiul european pentru Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. Din total, majoritatea călătoriilor în 2022 (976 milioane, reprezentând 91% din total) au fost în scop personal, iar restul de 100 milioane au fost călătorii de afaceri. În ambele sectoare s-au înregistrat creșteri față de anul precedent: 43% pentru călătoriile de afaceri (un plus de 30 milioane) și 21% pentru călătoriile în scop personal (171 milioane). Totuși, comparativ cu 2019, înaintea pandemiei, redresarea a fost mai rapidă pentru călătoriile în scop personal (-4%) decât pentru cele de afaceri (-20%).
Comparativ cu 2013, călătoriile în scop personal au urcat cu 6% (un plus de 55 milioane), în timp ce călătoriile de afaceri au scăzut cu 15% (-18 milioane).
În privința cheltuielilor, rezidenții din cele 27 de state membre ale UE au cheltuit în medie 87 euro pe noapte, în cazul sejurului de cel puțin o noapte în 2022, o creștere de 30% față de 2021, când au cheltuit în medie 67 euro pe noapte. Valoarea din 2022 este, de asemenea, cu 4% mai ridicată decât în 2019 (în medie 84 euro pe noapte) și cu 31% mai ridicată decât în 2013 (66 euro pe noapte).
În 2022, pe noapte, turiștii din Luxemburg au cheltuit cel mai mult (175 euro), fiind urmați de cei din Austria (154 euro) și Estonia (128 euro), mai puțin de 50 euro pe noapte fiind cheltuiți de rezidenții din Polonia (44), Grecia (45) și Cehia (6). În România, rezidenții au cheltuit în medie 67,2 euro pe noapte.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Sub egida UNESCO, valorile culturii românești se bucură în lume de o tot mai largă recunoaștere
Capodopere ale lui Picasso și Dali strălucesc pe firmamentul cultural românesc
Radiodifuziunea Română la a 95-a aniversare; un serviciu public pentru milioane de ascultători
Un Barometru „oglindă” al dinamicii consumului cultural
Bani pentru cultură, generatori de valoare adăugată la scară locală și națională
Săptămâna Teatrului Tânăr, o probă de „anduranță” a tradiției și inovației artistice
KINOdiseea de la București, o „călătorie” fascinantă în lumea filmului
Festivalul „George Enescu”, un brand național consacrat absolut la scară mondială