România are al treilea cel mai mic preț al benzinei din UE, după eliminarea supraaccizei și scăderea TVA
Telex » Știri
30 ianuarie 2017
Reducerea taxei pe valoarea adăugată (TVA) de la 20% la 19% și, mai ales, eliminarea supraaccizei de 7 eurocenți pe litrul de carburant, măsuri aplicate de la 1 ianuarie 2017, au ieftinit carburanții din România, care are în prezent al treilea cel mai mic preț al benzinei din Uniunea Europeană, arată calculele News.ro, pe baza datelor publicate pe portalul european energy.eu. Astfel, potrivit portalului citat, care monitorizează prețurile carburanților în toate cele 28 de state membre UE, prețul mediu al unui litru de benzină din cel mai ieftin sortiment (cifra octanică 95) este în România de 4,90 lei, echivalent cu 1,086 euro. Prețul plasează România pe locul al treilea în topul celor mai mici prețuri ale benzinei din UE, după Bulgaria (1,015 euro) și Polonia (1,032 euro).
La finalul anului trecut, un litru din același sortiment costa 5,09 lei, echivalent cu 1,122 euro, preț cu care România se plasa pe locul al șaselea al celor mai mici prețuri în UE, după Bulgaria (1,017 euro), Polonia (1,024 euro), Lituania (1,073 euro), Estonia (1,103 euro) și Letonia (1,104 euro). Aplicarea celor două măsuri – scăderea TVA și eliminarea supraaccizei – a redus prețul unui litru de benzină cu 19 bani în ultima lună, deși, dacă firmele petroliere ar fi aplicat integral la prețul de la pompă reducerea taxelor, prețul unui litru din sortimentul standard ar fi trebuit să scadă cu circa 40 de bani. În prezent, prețul mediu fără TVA al unui litru de benzină 95 este de 4,08 lei, față de 4,24 lei la finalul anului trecut.
Sub egida UNESCO, valorile culturii românești se bucură în lume de o tot mai largă recunoaștere
Capodopere ale lui Picasso și Dali strălucesc pe firmamentul cultural românesc
Radiodifuziunea Română la a 95-a aniversare; un serviciu public pentru milioane de ascultători
Un Barometru „oglindă” al dinamicii consumului cultural
Bani pentru cultură, generatori de valoare adăugată la scară locală și națională
Săptămâna Teatrului Tânăr, o probă de „anduranță” a tradiției și inovației artistice
KINOdiseea de la București, o „călătorie” fascinantă în lumea filmului
Festivalul „George Enescu”, un brand național consacrat absolut la scară mondială