Sondaj EY: Implementarea inteligenței artificiale este afectată de lipsa talentelor care să creeze seturile de reguli și algoritmi

Sondaj EY: Implementarea inteligenței artificiale este afectată de lipsa talentelor care să creeze seturile de reguli și algoritmi

Numărul 1, 16-22 ianuarie 2018  »  Lumea în care trăim

Companiile continuă să integreze inteligența artificială (IA) în operațiunile de afaceri, în ciuda lipsei talentelor, conform unui sondaj efectuat de EY în rândul a 200 de profesioniști seniori din zona IA din SUA privind gradul de adopție și de integrare a IA.

Talentul reprezintă principala preocupare pentru respondenții din cadrul sondajului. 56% dintre aceștia declară că lipsa de experți IA reprezintă cea mai înaltă barieră în calea implementării IA în operațiunile curente de afaceri. În același timp, organizațiile sunt îngrijorate de lipsa de diversitate din rândul talentelor disponibile, 41% atrăgând atenția că diversitatea de gen poate influența prejudecățile pe care mașinile le vor asimila în procesul de învățare (machine learning).

„În 2017, pe măsură ce au elaborat strategii de integrare a inteligenței artificiale în operațiunile curente, companiile s-au confruntat cu lipsa experților matematicieni și statisticieni care știu să creeze seturile de reguli și algoritmi care trebuie implementate în tehnologiile IA. Acest fapt demonstrează clar că o abordare IA de succes nu se referă doar la tehnologie, ci mai ales la oameni inteligenți. În 2018, organizațiile ar trebui să aibă ca prioritate atragerea și cultivarea de talente – atât prin recrutarea de persoane cu o pregatire adecvată, cât și prin investiții în programe de instruire și cultivare de talente”, a declarat Carmen Adamescu, partener EY România.

Conform sondajului, firmele sunt în etapa în care depășesc deja rezistența internă față de adoptarea acestei tehnologii. În prezent, 33% dintre respondenți au menționat poziția stakeholderilor ca pe o barieră în calea implementării IA. Schimbarea pozitivă a acestui sentiment sugerează că stakeholderii încep să recunoască tot mai mult potențialul inteligenței artificiale.

De asemenea, rezultatele arată că, deși companiile au progresat în procesul de integrare a inteligenței artificiale, acestea se află în etape diferite de implementare. În timp ce 17% sunt de-abia în faza de evaluare a opțiunilor privind zonele de implementare a IA și 26% sunt în etapa proiectelor-pilot, 67% dintre acestea dispun de o persoană dedicată care gestionează acțiunile necesare adoptării IA în interiorul organizației. Per ansamblu, 62% dintre angajați au un sentiment pozitiv față de integrarea inteligenței artificiale.

„Organizațiile au parcurs mult din itinerariul IA și ne așteptăm ca ritmul de adopție să se accelereze în 2018. Obiectivul aspirațional al inteligenței artificiale este de a introduce inteligență în mașini, care se bazează pe un volum mare de date și informații care trebuie prelucrate. În România, mai apare o provocare din cauza lipsei de organizare și de management al datelor. În plus, liderii ar trebui să identifice o nevoie clară cu care se confruntă și apoi să analizeze dacă tehnologia ar putea să rezolve  problema respectivă. Acest lucru se poate realiza doar cu sprijinul specialiștilor, care pot identifica oportunitățile si beneficiile folosirii inteligenței artificiale în afacerile lor”, a conchis Carmen Adamescu.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.