Sondaj global: 90% dintre specialiștii în marketing consideră că agendele privind sustenabilitatea trebuie să fie mai ambițioase

Sondaj global: 90% dintre specialiștii în marketing consideră că agendele privind sustenabilitatea trebuie să fie mai ambițioase

Numărul 23, 14-20 iun. 2023  »  Analize și sinteze

Majoritatea specialiștilor în marketing consideră că agendele privind sustenabilitatea trebuie să fie mai ambițioase și că trebuie să acționeze cu mai mult curaj pentru a impulsiona transformările în organizații, reiese din rezultatele unui sondaj realizat de Federația Internațională a Agențiilor de Publicitate (WFA), citat de Agerpres. Astfel, cercetarea "Marketingul Sustenabil 2030" relevă faptul că mai puțin de jumătate dintre departamentele de marketing au preluat inițiativa în ceea ce privește sustenabilitatea, dar dorința de a face o schimbare este în creștere. În același timp, 41% dintre profesioniștii în marketing spun că au, în prezent, o poveste de succes despre eforturile lor în zona sustenabilității, comparativ cu doar 25% în 2021.

Potrivit sursei citate, 90% dintre respondenți sunt de părere că agendele privind sustenabilitatea trebuie să fie mai ambițioase, iar 94% dintre ei afirmă că profesioniștii în marketing trebuie să acționeze cu mai mult curaj și să experimenteze mai mult pentru a impulsiona transformările în organizații.

În plus, în ciuda temerii de a fi acuzate de spălare a imaginii lor prin acțiuni de sustenabilitate (greenwashing), 82% cred că e nevoie de mai mult curaj din partea companiilor pentru a comunica eforturile pe care acestea le fac în a fi mai sustenabile.

De asemenea, peste jumătate (54%) au fost de acord cu nevoia de a educa oamenii în privința alegerilor și acțiunilor lor, ceea ce reflectă ideea că marketingul trebuie să stimuleze și să normalizeze noi comportamente sustenabile - atât în interiorul organizațiilor, cât și extern pentru consumatori. Principalele provocări identificate sunt de natură organizațională: lipsa resurselor interne (35%), discrepanța dintre cunoștințe și competențe (35%), mentalitățile din organizații (32% au spus că soluțiile durabile sunt percepute ca fiind costisitoare), lipsa unei politici de P&L care să includă și protejarea planetei (35%) și lipsa transparenței în ceea ce privește măsurătorile (30%).

Totodată, pentru a progresa în business, inovația este considerată principala oportunitate de a impulsiona tranziția (57%), urmată de noi modele de afaceri (55%) și de educarea consumatorilor la scară largă (54%).

Pe de altă parte, specialiștii în marketing reclamă că lipsa unei măsurători standardizate care să ofere un limbaj comun și care să monitorizeze progresul reprezintă o provocare continuă, alături de o lipsă de cunoștințe ce aparent crește (35% în 2023 vs 20% în 2021), pe măsură ce subiectul este dezvoltat.

În același context, respondenții declară că marketingul este încă în urmă cu doi ani, în comparație cu restul funcțiunilor dintr-o organizație, timp în care încrederea în companii este scăzută, cu mai puține reușite în categoria celor cu performanțe de top, de la 29% în 2021 la 15% în 2022.

Sondajul Marketingul Sustenabil 2030 se bazează pe o cercetare calitativă ce a cuprins 18 interviuri în profunzime cu directori de marketing la nivel global și zece interviuri cu experți în sustenabilitate din companii, precum: Asahi, Danone, Diageo, Heineken, Ikea, ING Bank, LOreal, Mastercard, Pepsico, Reckitt, Nissan sau Unilever. De asemenea, este inclusă și o cercetare cantitativă cu răspunsuri de la 938 de specialiști seniori în marketing de la companii din 48 de țări, de pe continente diferite.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.