![Sondaj Visa și CNIPMMR: Două din trei IMM-uri din România acceptă plățile digitale datorită rapidității, siguranței și accesului imediat la bani](https://www.ceccarbusinessmagazine.ro/imgcr/VOvUgQHUewhGgncjhWNsFXANO-c6tpAE9sSBs2oaqwDtzRWPR0DzHEfXdXhAMDD2VELV9yX_DIrC8A6KbT7UlA/sondaj-visa-si-cnipmmr-doua-din-trei-imm-uri-din-romania-accepta-platile-digitale-datorita-rapiditatii-s16384.jpg)
Sondaj Visa și CNIPMMR: Două din trei IMM-uri din România acceptă plățile digitale datorită rapidității, siguranței și accesului imediat la bani
Telex » Știri
4 octombrie 2022
Aproape două treimi (64%) dintre firmele mici și mijlocii din România declară că acceptă plata cu cardul datorită rapidității, siguranței și accesului imediat la bani, arată rezultatele celui mai recent sondaj privind digitalizarea afacerilor derulat de Visa în parteneriat cu Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR). Potrivit analizei, jumătate (48%) dintre firmele care încă nu acceptă plata cu cardul au declarat că intenționează să implementeze soluții de acceptare a plăților electronice în viitor, ca măsură de sprijinire a dezvoltării afacerilor. Un motiv important pentru firmele care acceptă deja sau intenționează să implementeze plățile electronice este și cererea din partea clienților pentru astfel de soluții.
Autorii analizei subliniază că, pentru a rămâne competitive în economia digitală globală, IMM-urile trebuie să se asigure că oferă metodele de plată pe care consumatorii le preferă și că au o prezență online solidă. „Transformarea digitală a întreprinderilor mici și mijlocii este un subiect arzător pe agenda publică, în condițiile în care România se află pe ultimul loc în Europa conform Indicelui economiei și societății digitale (DESI) 2022. Plățile digitale oferă oportunități de creștere a veniturilor pentru IMM-uri și mai multe opțiuni pentru clienții lor, în magazine și în mediul online. În contextul pandemic, am constatat o creștere a acceptării plăților electronice în rândul comercianților, ca urmare a schimbării comportamentului de plată al consumatorilor, mult mai orientați către plățile contactless și online. Faptul că aproape jumătate dintre managerii care au participat la sondaj consideră digitalizarea foarte importantă pentru afacerea lor și intenționează să investească în soluții de plăți digitale este un semnal pozitiv”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.
Sondajul privind digitalizarea IMM-urilor a fost realizat online, în perioada 14 aprilie - 20 iunie 2022, de către Visa în parteneriat cu Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR). La cercetare au participat 534 de firme - micro, mici, mijlocii și mari - din toate ramurile de activitate și zonele țării.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Litoralul, o imensă scenă a artei de calitate
Cultură și statistică. Drumul spre mai mult și mai bine
Sub egida Ateneului Român, o vară muzicală de excepție
Expoziție la BNR: „Un alt fel de tezaur: Campionii României”
Bookfest 2024, încă un pas al editurilor spre armonizarea ofertei cu cererea
Festivalul Internațional Shakespeare. Din nou, Craiova la superlativ
Festivalul Filmului European. A șaptea artă, la superlativ
„Fără cărți, istoria e tăcută, literatura nu are glas, știința e infirmă, iar gândirea suspendată”