Studiu: 7 din 10 români folosesc anvelope de sezon pentru mașina personală; 28,5% utilizează variantele

Studiu: 7 din 10 români folosesc anvelope de sezon pentru mașina personală; 28,5% utilizează variantele "all season"

Telex » Știri 16 noiembrie 2022  

Aproape trei sferturi dintre români (71,5%) folosesc anvelopele de iarnă și de vară pentru autoturismul personal, în timp ce mai puțin de o treime (28,5%) utilizează anvelopele de tip all season, relevă un studiu de piață, citat de Agerpres. În acest context, mai mult de jumătate dintre români (58%) schimbă anvelopele mașinii personale o dată la doi sau trei ani, iar 53% cheltuie între 800 și 1.200 de lei pentru un set de patru anvelope.

La întrebarea "Cât de des înlocuiți anvelopele uzate cu unele noi?", 10,3% din totalul celor chestionați au răspuns că înlocuiesc anvelopele mașinii personale cu unele noi o dată pe an, în timp ce 29% au spus că fac această achiziție o dată la patru sau cinci ani, iar 3,2% înlocuiesc anvelopele vechi cu unele noi o dată la șase sau mai mulți ani.

Conform cercetării Mediabook Company, la solicitarea Arcoplast Anvelope, 28,8% dintre respondenți au spus că alocă peste 1.200 de lei pentru cumpărarea unui set de patru anvelope, în timp ce 18,2% au răspuns că alocă între 600 și 800 de lei pentru același tip de produs.

Când vine vorba despre sursele de achiziționare a anvelopelor pentru autoturismul personal, două treimi dintre români (66,1%) au declarat că își cumpără anvelopele pentru mașina personală din magazinele de specialitate, service-uri auto sau de la dealeri locali. Totodată, aproape un sfert (24,4%) au subliniat că magazinele online sunt sursa din care cumpără anvelope, 7% au ales ca răspuns varianta "hypermarket", în timp ce 2,5% folosesc surse multiple de achiziționare a anvelopelor.

În ceea ce privește importanța prețului în momentul achiziției de anvelope, 87,8% au răspuns că acest criteriu este important sau foarte important. De asemenea, 10,2% au afirmat că acordă o importanță de nivel mediu prețului anvelopelor, în timp ce 2% au spus că acest criteriu este puțin sau deloc important. Alte criterii importante în procesul de achiziționare a anvelopelor pentru mașina personală sunt: marca, eficiența, rezistența, zgomotul produs la rulare, precum și frânarea și manevrabilitatea pe diverse tipuri de carosabil.

Potrivit sursei citate, participanții la sondaj au mai răspuns că, pentru a se decide în legătură cu achiziționarea de anvelope pentru autovehiculul personal, folosesc ca sursă principală de informare site-urile de specialitate (64%), urmată de service-urile auto, dealerii locali și mecanicii auto (29%), materiale promoționale (4%), sfaturile prietenilor (2,6%), alte surse de informare (0,4%).

Sondajul "În siguranță la volan" a fost realizat pe un eșantion de 645 de respondenți din mediul online.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.