Studiu ANCOM: 80% dintre utilizatorii serviciilor poștale doresc să primească în sisteme automate coletele oricărui furnizor poștal

Studiu ANCOM: 80% dintre utilizatorii serviciilor poștale doresc să primească în sisteme automate coletele oricărui furnizor poștal

Telex » Știri 21 noiembrie 2022  

Aproximativ o treime dintre utilizatorii de servicii poștale au mers într-un oficiu poștal în ultimele 12 luni pentru a ridica colete, așteptând în medie circa 13 minute pentru a intra în posesia lor, relevă un studiu realizat de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). În același timp, un procentaj similar de respondenți au ridicat colete din sistemele automate, acestea fiind apreciate în principal pentru rapiditate, proximitate și disponibilitate.

Potrivit studiului, utilizatorii apreciază proximitatea oficiilor poștale sau a sistemelor automate, considerând acceptabil să se deplaseze 14-16 minute, în medie, pentru a ajunge la acestea.

Utilizarea sistemelor automate ar putea fi mult mai ridicată, principalele motive invocate de către cei care nu le utilizează fiind absența lor în zona în care locuiesc și lipsa acestei opțiuni din oferta vânzătorului.

Sondajul relevă că majoritatea utilizatorilor de servicii poștale sunt destinatarii trimiterilor, iar nu expeditori: 62% nu au expediat nicio scrisoare/felicitare/document în ultimele 12 luni, 59% nu au expediat niciun colet, însă 81% au primit colete și 57% au primit scrisori/vederi/felicitări.

Expedierea de scrisori/vederi/felicitări a fost înlocuită cu utilizarea serviciilor de comunicații electronice și/sau servicii digitale: mesajele SMS/instant sunt cel mai popular înlocuitor (68%), urmate de e-mail (43%), apeluri telefonice și platformele de socializare online.

Conform studiului, 73% dintre utilizatorii de servicii poștale au realizat cumpărături online în ultimele 12 luni, peste 40% dintre aceștia cu frecvență lunară sau chiar săptămânală. În astfel de situații, viteza de livrare este considerată a fi foarte importantă de către 8 din 10 respondenți.

Platformele digitale (precum Glovo, Bolt, Bringo sau Tazz) au livrat cumpărăturile pentru 45% dintre cumpărătorii online. Rapiditatea și comoditatea sunt considerate principalele avantaje ale serviciilor de livrare furnizate de aceste platforme, servicii care, pe anumite segmente, concurează serviciile poștale ale furnizorilor poștali tradiționali.

Peste 40% dintre respondenți cred că scrisorile și coletele ajung la destinatari în aproximativ 3-4 zile, fără diferențe semnificative între urban și rural.

Timpul de livrare este important pentru majoritatea utilizatorilor. Totuși, în schimbul unor costuri de livrare mai mici (24%) sau chiar gratuit (30%), respondenții ar prefera o livrare mai lentă a coletelor.

Pe fondul unui grad mare de satisfacție (70% și peste) privind prețurile de expediere atât a scrisorilor cât și a coletelor, mai mult de jumătate dintre respondenți nu se informează cu privire la tarife, întrucât cheltuielile lor poștale sunt mici, rareori expediind trimiteri. Principalele surse de informare sunt pagina de internet a furnizorului (24%), respectiv angajații furnizorului de servicii poștale (21%).

Studiul a fost realizat utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un eșantion principal de 1.436 de persoane de peste 16 ani, implicate direct în utilizarea serviciilor poștale în ultimele 12 luni, având o eroare maximă de ± 2,6%.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.