Studiu: Companiile românești pierd anual 19 miliarde de euro din cauza problemelor cu sistemele și echipamentele IT
Telex » Știri 29 martie 2017
Fiecare angajat din România pierde anual echivalentul unei săptămâni de lucru din cauza problemelor provocate de sistemele şi echipamentele IT, ceea ce înseamnă un cost cu productivitatea de 19 miliarde de euro, reiese dintr-un studiu realizat de producătorului de echipamente de imprimare Epson.
Epson Europe a realizat mai multe cercetări în 14 ţări din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA), printre care şi România, care au expus o serie de neajunsuri legate de modul în care IT-ul şi tehnologia de imprimare sunt gestionate şi utilizate în cadrul companiilor în aceste zone. Pe lângă problemele cu întreţinerea şi întreruperile, se pierde timp suplimentar din cauza modului în care sunt distribuite imprimantele, angajaţii deplasându-se în medie 5,4 metri până la cel mai apropiat echipament, ceea ce sugerează că numeroase companii încă folosesc un model tradiţional de imprimare centralizată. Această distanţă este mare, având în vedere că cei chestionaţi imprimă în medie 38 de documente zilnic.
În România, studiul a fost realizat pe un eşantion de 100 de respondenţi, cu vârste cuprinse între 18 şi 60 de ani. Cel mai mulţi dintre respondenţi sunt angajaţi în sectorul privat, în companii din Bucureşti şi au poziţii de manageri.
Potrivit analizei din ţara noastră, din suma de 19 miliarde de euro care este pierdută de companii din cauza problemelor cu echipamentele IT, peste jumătate este atribuită imprimantelor, mai exact 9,7 miliarde de euro. Dar, în timp ce feedback-ul de la cei 100 de angajaţi chestionaţi în cadrul studiului sugerează că aceştia pierd în medie, 10 minute zilnic, rolul imprimantelor continuă să fie esenţial în eficienţa şi productivitatea din birouri, cei chestionaţi susţinând că productivitatea ar scădea în medie cu 28% dacă imprimantele ar fi eliminate.
„Cercetarea noastră scoate în evidenţă faptul că doar jumătate dintre companii implementează noi sisteme IT, ceea ce sugerează că restul de 50% încă nu apreciază în întregime impactul pe care tehnologiile potrivite îl poate avea asupra performanţelor sau profitului”, a declarat directorul departamentului de vânzări şi marketing din cadrul Epson România şi Bulgaria, Simona Decuseară.
(Sursa: News.ro)
Actuala „ofensivă” a cărții înregistrează noi victorii pe „frontul” lecturilor de calitate
Susținere financiară suplimentară pentru protejarea „Tezaurului Uman Viu”
ArtSafari: cinci expoziții de excepție cu opere ale marilor artiști plastici români
Istoria Teatrului, o „scenă” pentru eternitate
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic