Studiu: Mai mult de o treime dintre companiile românești de IT și-au continuat planurile de recrutare

Studiu: Mai mult de o treime dintre companiile românești de IT și-au continuat planurile de recrutare

Telex » Știri 19 ianuarie 2022  

Peste o treime dintre companiile IT din România (36%) și-au continuat planurile de recrutare de dinainte de începerea pandemiei, iar 60% dintre aceste organizații au avut o cifră de afaceri cu aproximativ 50% mai mare, în 2020, față de anul anterior, arată un studiu de specialitate efectuat pe parcursul celui de-al doilea semestru din 2021, informează Agerpres. Conform cercetării Focal Hive „Romanian Software Industry Survey 2021”, tehnologiile cu cel mai mare grad de adopție în următorii doi ani, în România, sunt Inteligența Artificială și Machine Learning (74%), în timp ce cloud computing continuă să fie în topul preferințelor în ceea ce privește mediile de stocare și dezvoltare a soluțiilor noi (79%).

De asemenea, specializările cele mai căutate de către companiile românești vor rămâne cele care implică dezvoltarea generală de software (22%), urmate de Business Intelligence & Analytics (13%), UX Development (12%) și Cybersecurity (11%).

În ceea ce privește evoluția cifrei de afaceri a companiilor românești din industria de software, aceasta a fost preponderent în creștere, în 2020, față de anul anterior, cu procente situate între 11% și 50% pentru 60% dintre respondenți. Prin comparație, 26% dintre antreprenorii din IT participanți la studiu au înregistrat o cifră de afaceri scăzută, diferența fiind dată de tipul de activitate desfășurată de companie.

Potrivit sursei citate, criza socio-economică generată de virusul SARS-CoV-2 a avut un impact pozitiv în măsură moderată pentru 25% dintre companiile IT românești. Astfel, jumătate dintre cei chestionați au observat o creștere a profitului, în timp ce pentru restul profitul s-a menținut sau a scăzut.

Provocările legate de echipă și cele referitoare la relația cu clienții au fost cel mai dificil de gestionat în perioada 2020-2021, fiind urmate îndeaproape de provocările financiare și nesiguranța proiectelor, reiese din datele centralizate în studiul de specialitate. În acest context, 36% dintre companiile din IT și-au continuat planurile de recrutare de dinainte de începerea pandemiei, în condițiile în care 28% au pus stop recrutărilor.

Pe acest fond, componenta de marketing a suferit schimbări esențiale în sectorul IT, în 2020, iar față de perioada anterioară jumătate dintre companiile respondente au renunțat complet la bugetul de marketing, cel puțin în prima parte a crizei pandemice, și doar 6% și-au crescut aceste fonduri și le-au reorientat către canalele digitale.

Pe segmentul de inovație, aproape două treimi dintre managerii din industria de software (64%) cu confirmat că, pentru perioada 2022-2023, aceasta va reprezenta un factor decisiv pentru succes. La polul opus, studiul evidențiază o preocupare foarte mică pentru creșterea diversității și diminuarea inegalităților sociale din companii.

În privința implicării în programe educaționale menite să sprijine dezvoltarea de noi specialiști, 43% dintre liderii intervievați au în plan crearea de programe adresate studenților, webcast-uri și podcast-uri educaționale, 11% fiind deja implicați în activități de mentorat. Totodată, 17% dintre manageri au afirmat că nu sunt deloc interesați de astfel de programe și nu le includ în planurile pe termen mediu.

Studiul Focal Hive „Romanian Software Industry Survey 2021” a fost realizat pe un eșantion de 53 de companii reprezentative la nivel național.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.