Studiu: Peste jumătate dintre companiile din România consideră „critică” şi „foarte critică” situaţia generată de COVID-19

Studiu: Peste jumătate dintre companiile din România consideră „critică” și „foarte critică” situația generată de COVID-19

Telex » Știri 21 iulie, 9:36  

Mai mult de jumătate dintre companiile din România (55%) consideră situația generată de pandemia COVID-19 ca fiind „critică” și „foarte critică”, iar peste o treime dintre acestea (37%) estimează că perioada de recuperare va oscila între 12 și 24 de luni, arată rezultatele unui studiu publicat de o companie de consultanță, citat de Agerpres. Astfel, conform cercetării Valoria, din totalul celor 440 de companii care au participat la sondaj, 41% au apreciat că, în următoarele luni din acest an, în România lucrurile vor evolua extrem de defavorabil. Astfel, pentru 29% dintre reprezentanții organizațiilor respondente, perioada de recuperare estimată este de 9-12 luni, însă 37% apreciază un interval de 1-2 ani.

La nivel general, 55% dintre companii susțin că situația generată de criza pandemiei COVID-19 în România este critică și foarte critică. „În contextul digitalizării accelerate de migrarea multor operațiuni în mediul online, companiile sunt conștiente de noile provocări. Pentru angajați, actualizarea cunoștințelor pentru lucrul eficient și sustenabil de acasă este obligatorie. Pentru manageri, abilitățile de luare a deciziilor, project management și managementul echipelor la distanță sunt esențiale. Redefinirea modalităților de menținere a culturii organizaționale a companiei prin interacțiuni virtuale și luarea deciziilor în condiții de incertitudine sunt, de asemenea, alte provocări ale managerilor”, menționează datele rezultate din studiu. În acest sens, companiile respondente consideră că, pentru echipa de directori executivi, competențele care trebuie crescute sunt cele care țin de: strategii decizionale în situații de criză (79%), management financiar în context de criză (75%) și managementul echipelor la distanță (71%). Totodată, virtualizarea mediului de lucru a stimulat companiile să considere și mai mult că temele care au în centrul lor comunicarea sunt relevante pentru echipa de manageri.

Pe acest subiect, temele de training considerate relevante de companiile respondente la sondajul Valoria pentru managerii lor sunt: delegare de succes în echipele virtuale (72%), tehnici avansate de vânzare și negociere (71%), feedback și feedforward în mediul online (70%).

Sondajul a avut la bază un chestionar care a analizat percepțiile a 440 de manageri provenind din companii cu activitate în zece industrii. Chestionarul a fost aplicat în perioada 8 iunie - 15 iulie 2020.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.