Studiu: Piața românească de cafea out of home se ridică la 600 milioane euro; o treime din sumă, generată în București

Studiu: Piața românească de cafea out of home se ridică la 600 milioane euro; o treime din sumă, generată în București

Numărul 31-32, 9-22 aug. 2023  »  Roza vânturilor

Piața de cafea out of home din România este o industrie care se ridică la 600 milioane euro, o treime din această sumă fiind generată în București, acolo unde prețul mediu al unei cafele ajunge la 10,5 lei, arată un studiu Hospitality Culture Institute. Conform unui comunicat citat de Agerpres, studiul "Consumul de cafea out-of-home în România" analizează comportamentul de consum de cafea în 10 centre urbane din țara noastră: București, Ploiești, Brașov, Timișoara, Oradea, Cluj, Iași, Constanța, Craiova, Galați.

Potrivit datelor Hospitality Culture Institute, 9 din 10 respondenți consumă cafea acasă, iar 5 din 10 respondenți beau mai multe cafele pe zi. În rândul acestora, media de consum se ridică la 2,7 cești de cafea pe zi.

În București, prețul mediu plătit pentru o ceașcă de cafea se ridică la 10,5 lei. În celelalte orașe analizate, prețul mediu este de 9,4 lei.

Studiul mai semnalează că doar 49% dintre respondenții din București cunosc termenul "cafea de specialitate", în celelalte orașe analizate media fiind de 47%.

"România este încă departe de consumul mediu al cafelei la nivel european, dar lucrurile evoluează într-o direcție pozitivă. Marii jucători din zona de sitting și to go au «normalizat» din ce în ce mai mult consumul de cafea în afara casei, iar cafenelele de specialitate reprezintă adevărate puncte de coagulare a comunităților, deși rămân în continuare o nișă atunci când le raportăm la economia întregii industrii. Semne bune vin și dinspre zona de investiții, marile fonduri internaționale manifestându-și din ce în ce mai mult interesul pentru această zonă. În traducere liberă, asta înseamnă că ne putem aștepta ca efervescența să continue în această piață și în anii următori, atât în ceea ce privește cafeaua de masă, cât și cafeaua de specialitate", a declarat Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Potrivit studiului, 47% dintre bucureșteni și-au achiziționat ultima cafea dintr-o cafenea. Pe locurile doi și trei în top se află benzinăriile și automatele de cafea, ambele cu 20% dintre răspunsuri.

În cadrul celorlalte orașe analizate, 36% dintre respondenți și-au achiziționat cafeaua dintr-o cafenea, 25% dintre respondenți au cumpărat-o din benzinărie, iar 21% dintr-un automat de cafea.

Studiul a fost realizat de Exact Business Solutions, la comanda Hospitality Culture Institute. Datele cantitative au fost culese prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un eșantion de peste 800 de respondenți.

Hospitality Culture Institute reunește lideri din ospitalitate, profesioniști din diverse industrii, arhitecți, reprezentanți media, antreprenori și manageri. Misiunea Institutului este de a identifica tendințe cu impact economic, social, politic și cultural și de a împărțăși know-how și soluții aplicate.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.