Studiu: Românii folosesc aplicațiile de banking în special pentru a face plăți către comercianți

Studiu: Românii folosesc aplicațiile de banking în special pentru a face plăți către comercianți

Numărul 24, 22-28 iun. 2022  »  Conectarea la era digitală

Românii folosesc aplicațiile de banking în special pentru a face plăți către comercianți, arată rezultatele studiului „Provocările financiare ale românilor”, realizat de Reveal Marketing Research, la inițiativa Raiffeisen Bank, pentru programul de educație financiară Money Bistro, relatează Agerpres. Conform unui comunicat al băncii, tinerii și familiile moderne adoptă ușor și utilizează serviciile de mobile banking. 7 din 10 dintre ei folosesc mobile banking pentru a-și plăti ratele sau diverși comercianți, iar jumătate fac transferuri bancare către prieteni sau familie. Românii conservatori folosesc aplicația de banking doar pentru a obține informații despre cont. Doar 6% până la 10% dintre români fac tranzacții de schimb valutar, comandă un card online sau aplică la un credit pe aplicația de mobile banking.

Comoditatea, rapiditatea și controlul asupra contului bancar sunt principalele beneficii identificate de români în utilizarea mediului online pentru operațiunile bancare. Totuși, aproape 7 din 10 români consideră aplicațiile de mobile banking mai dificil de utilizat. În același timp, teama de fraude online (45%) și problemele de securitate și confidențialitate (35%) reprezintă principalele obstacole în folosirea aplicațiilor de online banking de către români.

Datele studiului privind comportamentele digitale ale românilor în relația cu băncile arată că pentru a-și rezolva diverse operațiuni la sediul băncii sau pentru a afla informații despre ofertele bancare, clienții pierd în jur de jumătate de oră. Românii estimează că pentru a scoate banii numerar din bancomat au nevoie de aproximativ 15 minute, iar pentru a face plăți la bancă - de 25 de minute. Pe platforma online Money Bistro, românii au ocazia să-și calculeze cât timp pierd sau câștigă în „Portofelul Timpului”, când aleg să facă banking tradițional versus cel digital.

„Din punctul meu de vedere sunt 3 din 10 români care nu reușesc să economisească și noi pe această categorie obișnuim să îi numim supraviețuitori. România are o pătură, și nu trebuie să ne ascundem de treaba asta, de survivor (…). Nu își pun problema să economisească. Există o a doua pătura de 3 din 10 români care cred că vor economisi, dar mai puțin decât până acum. Dacă sunt cei care economiseau și până acum și își doresc să economisească în continuare, dar cu siguranță cifrele vor scădea. Și mai avem încă 3 români care declară vor economisi la fel ca până acum. Deci din punct de vedere practic discutăm despre trei categorii relativ egale în privința economisirii”, a afirmat Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.

El a precizat că ar trebui să ne întrebăm ce fac ei cu banii. 51%, în cazul în care ar economisi, iau în considerare să îi depună la bancă. 1 din 3 români, respectiv 28%, ar „ține banii la saltea”. Marius Luican a precizat că cifra acesta a crescut în ultimii ani și nu are legătură cu lipsa de educație, ci cu diminuarea valorilor economisite. El a spus că 6% se gândesc la investiții în alte monede, iar 4% la o asigurare de viață.

Potrivit studiilor efectuate de companie în iunie 2022, 50% dintre români declară că vor folosi mai puțin banii cash, iar 40% au spus că vor folosi tot atât de mult banii cash, iar 55% spun că au început să folosească mai mult cardul.

Studiul despre comportamentele digitale ale românilor în relația cu băncile a fost realizat în al treilea an consecutiv și conține un element calitativ (interviuri în profunzime, cu persoane din mai multe segmente de vârstă), precum și unul cantitativ (sondaj în rândul românilor din mediul urban). Sondajul a fost aplicat pe un eșantion de 1.000 de persoane, bărbați și femei cu vârsta între 18-60 de ani, utilizatori de internet, din mediul urban. Studiul este reprezentativ la nivel național.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.