Studiu: Românii, mulțumiți de serviciile de telefonie mobilă, televiziune prin cablu și internet

Studiu: Românii, mulțumiți de serviciile de telefonie mobilă, televiziune prin cablu și internet

Numărul 8, 2-8 mar. 2022  »  Roza vânturilor

Românii au declarat că sunt mulțumiți de serviciile de comunicații de care beneficiază în prezent, printre cele mai apreciate numărându-se serviciile de telefonie mobilă (85%), televiziune prin cablu (85%) și de internet mobil și internet fix (82%), arată un studiu de profil, realizat de Reveal Marketing Research, relatează Agerpres. În ceea ce privește serviciile de telefonie fixă, 69% dintre români au susținut că sunt mulțumiți și de aceste servicii.

Privind din perspectiva categoriilor de venit ale respondenților, se constată că persoanele cele mai mulțumite de aceste servicii sunt cele cu un venit lunar mediu spre mare (2.000 lei +).

Din perspectiva segmentelor de vârstă, respondenții cu vârsta peste 55 de ani se declară cei mai mulțumiți de serviciile de care beneficiază în prezent (89%), arată studiul citat.

„Deși românii se declară mulțumiți de serviciile actuale, 34% dintre aceștia spun că intenționează să își schimbe furnizorul de telefonie mobilă în următoarele 6 luni. Un procentaj semnificativ îl reprezintă și cei care intenționează să își schimbe furnizorul de televiziune prin cablu - 28%. Dintre segmente, 40% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani spun că își vor schimba furnizorul actual de servicii de telefonie mobilă, față de 32% dintre respondenții cu vârsta peste 55 de ani cu același răspuns. Doar 11% declară că intenționează să își schimbe furnizorul de telefonie fixă”, se menționează în studiu.

Întrebați de aspectele de care vor ține cont atunci când își vor alege un nou furnizor, aproximativ 6 din 10 declară că sunt interesați de costul pe care trebuie să îl achite lunar. Prețul constituie motivul principal cu precădere în rândul respondenților din segmentul de vârstă 35 - 44 de ani.

De asemenea, experiența anterioară cu furnizorul a fost unul dintre principalele motive pentru 41% dintre cei care doresc să-l schimbel.

Studiul mai arată că în următoarele 6 luni, 34% dintre respondenți ar putea fi convinși să își schimbe furnizorul și prin prisma ofertelor promoționale. De altfel, apetitul consumatorilor români pentru un portofoliu complet/variat de produse și servicii este de 25%, acestea fiind în special dorite de consumatorii cu vârste peste 45 de ani.

Atât clienții cu venituri medii (2.000 – 3.000 de lei), cât și cei cu venituri mai ridicate (peste 3000 de lei) sunt interesați de costul lunar.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online, pe un eșantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural. Mărimea eșantionului a fost de 1.005 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.