Studiu: Românii resimt lipsa interacţiunii şi a schimbului de informaţii cu colegii când lucrează de acasă

Studiu: Românii resimt lipsa interacțiunii și a schimbului de informații cu colegii când lucrează de acasă

Telex » Știri 25 mai 2020  

Jumătate dintre angajații români s-au simțit izolați de colegii lor pe perioada în care au lucrat de acasă (telemuncă), în timp ce 27% au susținut că au fost în continuare conectați la munca de echipă, potrivit unui studiu realizat de Colliers International în 25 de țări, inclusiv în România, informează Agerpres. „De acasă, jumătate dintre respondenții români la studiul Colliers International recunosc faptul că se simt izolați de colegi și doar 27% se simt în continuare conectați la munca de echipă. În schimb, în țările din Europa Centrală și de Est este tocmai invers - 62% dintre respondenți susțin că sunt la fel de conectați cu echipa și dacă lucrează de acasă și doar 29% se simt izolați. Întâlnirile spontane cu colegii le lipsesc cel mai mult angajaților din regiune atunci când lucrează de acasă (68%)”, arată studiul realizat de Colliers International prin colectare online de date de la 4.400 de respondenți, în perioada martie-aprilie 2020.

În România, 75% dintre respondenți simt însă mai ales lipsa interacțiunii fizice cu colegii pe parcursul unei zile de lucru, iar pentru 67% dintre subiecți reprezintă o provocare faptul că nu există o delimitare clară între viața de la birou și cea de acasă. De asemenea, doar 42% indică întâlnirile spontane cu colegii printre aspectele care le lipsesc cel mai mult de când lucrează de acasă. În acest context, cei mai mulți se simt izolați și duc lipsa întâlnirilor cu colegii, chiar dacă munca de acasă a însemnat pentru o parte dintre ei un echilibru mai bun între viața personală și cea profesională, se mai arată în studiul menționat.

Cercetarea a evidențiat că lucrul de acasă este o provocare pentru cea mai mare parte dintre românii care au lucrat în telemuncă în contextul epidemiologic actual, deoarece doar 13% dintre ei spun că au spațiu dedicat activității profesionale la domiciliu, la jumătate față de nivelul înregistrat în țările din Europa Centrală și de Est (ECE).

În lipsa unui birou sau a unui spațiu de lucru dedicat în cadrul locuinței, 45% dintre respondenții români spun că sufrageria este locul principal în care își desfășoară activitățile de serviciu, la fel ca și jumătate dintre respondenții din Europa Centrală și de Est (ECE).

În aceste condiții, 40% din numărul total de respondenți spun că întâmpină dificultăți să lucreze de acasă și simt că uneori au capacitate scăzută de concentrare, întrucât în același spațiu își desfășoară activitățile școlare sau de relaxare și copiii lor. Însă, chiar și în aceste condiții, românii au continuat să lucreze eficient, arată concluziile studiului.

Cei mai mulți respondenți (ECE - 51%, România - 54%) consideră că au rămas la fel de productivi și în perioada de lucru la distanță, iar pentru 21% dintre respondenții din țările ECE și 23% dintre cei din România productivitatea chiar a crescut. Totodată, 44% dintre respondenții români spun că echilibrul dintre viața profesională și cea personală s-a îmbunătățit de când casa a devenit și spațiu de lucru, procentaj mai mare decât cel înregistrat în țările din Europa Centrală și de Est.

Realizatorii studiului precizează că cele mai multe dintre firmele care pun accent acum pe munca la distanță aveau deja implementat conceptul „work from home”, din perioada anterioară pandemiei.

Concret, atât la nivelul țărilor din Europa Centrală și de Est, cât și în România, peste 60% din respondenți au lucrat ocazional de acasă, iar 31% dintre cei intervievați în România și 23% în țările din regiune spun că nu au lucrat în regim telemuncă deloc înainte de pandemie. „În viitor, birourile vor prinde viață și ar putea fi reimaginate drept adevărate hub-uri de cultură organizațională și identitate, în care biroul va purta rolul de catalizator al întâlnirilor, conectării sociale, organizare de evenimente și întâlniri, cât și socializare. Avem în lucru mai multe proiecte de reamenajare în această perioadă și este cert că tot mai mulți angajatori regândesc acum structura biroului, respectiv modul în care acesta va fi folosit mai departe de către angajați, ceea ce poate însemna redefinirea spațiilor de birouri așa cum le știam înainte de izbucnirea pandemiei de Covid-19”, susține Andrei Voica, Director Project Management & Workplace Consultancy în cadrul companiei de consultanță.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.