Studiu: Tinerii din Generația Z au nevoie să lucreze de la birou cel puțin trei zile pe săptămână

Studiu: Tinerii din Generația Z au nevoie să lucreze de la birou cel puțin trei zile pe săptămână

Numărul 3, 23-30 ian. 2024  »  Roza vânturilor

Șapte din zece tineri ai Generației Z (născuți între 1989 și 2012) simt nevoia să lucreze cel puțin trei zile pe săptămână de la birou pentru a fi productivi și a colabora eficient cu echipa, reiese din rezultatele unui studiu, citat de Agerpres. Astfel, conform cercetării Genesis Property, 62% dintre respondenți au declarat că lucrează deja "full time" de la birou, iar 40% au subliniat că acest mod de lucru are un impact pozitiv asupra echilibrului dintre viața personală și cea profesională, dar și asupra relației cu colegii.

Biroul este mai important pentru Generația Z decât pentru Mileniali (persoane născute între 1981 și 1996), care simt nevoia să lucreze din birou cel puțin trei zile pe săptămână în proporție de 56%, în timp ce în cazul Generației X (născuți între 1965 și 1980) ponderea ajunge la 73%. În prezent, peste jumătate (51%) dintre Mileniali și 65% dintre angajații din Generația X lucrează în fiecare zi a săptămânii la birou.

În același timp, principalele motive pentru care angajații vor să lucreze cât mai mult la birou este timpul petrecut cu echipa (57%), urmat de întâlnirile în persoană cu clienții (28%) și obținerea de vizibilitate pentru a spori șansele de promovare (16%).

În plus, aproximativ 27% dintre angajații din toate generațiile spun că un mediu ideal de lucru la birou trebuie să fie ospitalier și să ofere multe facilități, 21% vor spații de lucru creative, care să le ofere totodată și acces la cele mai noi tehnologii, iar circa 14% dintre respondenți vor zone de lucru de tip rezidențial, cu o atmosferă informală, care să-i facă să se simtă ca acasă.

Sondajul a analizat care este părerea românilor despre revenirea la birou a fost desfășurat, la nivel național, prin platforma iVox, pe un eșantion total de 1.208 utilizatori de internet din România. Circa 49% dintre participanți sunt de sex feminin, iar peste 47% au un venit net mai mare de 4.000 de lei.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.