Studiu Visa: 79% dintre utilizatorii de dispozitive mobile din România efectuează plăţi prin intermediul acestora

Studiu Visa: 79% dintre utilizatorii de dispozitive mobile din România efectuează plăți prin intermediul acestora

Telex » Știri 17 octombrie 2016  

În România, opt din zece utilizatori de dispozitive mobile (79%) efectuează plăți sau își gestionează banii cu ajutorul acestora, iar peste jumătate dintre ei achiziționează bunuri de mare valoare, cum ar fi produse electronice sau vacanțe, de pe dispozitive mobile, potrivit studiului Visa „Plățile digitale în 2016”. În Europa, numărul consumatorilor care utilizează în mod regulat un dispozitiv mobil – smartphone, tableta sau wearable – pentru a plăti bunuri și servicii s-a triplat în ultimul an, de la 18% la 54%, aratp același studiu.

Primele zece țări în care plățile mobile sunt cel mai răspandite se încadrează în două categorii: piețe în curs de dezvoltare, cum ar fi Turcia și România, care au renunțat la metodele de plată tradiționale pentru a adopta mai rapid noile tehnologii, și piețe dezvoltate, în special țările nordice, care adoptă noile tehnologii în ritmuri diferite. Țara noastră se află pe locul șapte la nivel european în rândul statelor cu cea mai mare pondere a persoanelor care plătesc de pe dispozitive mobile. „Adoptarea tehnologiei contactless a avut un impact considerabil asupra schimbării de percepție în ceea ce privește plățile digitale, care au intrat în obisnuința consumatorilor. Utilizarea cardurilor contactless pe scară largă îi ajută pe utilizatori să adopte treptat cele mai noi modalități de plată”, a declarat Cătălin Crețu, director general pentru România, Croația, Malta și Slovenia al Visa Europe.

Studiul indică faptul că, în rândul tuturor grupelor de vârstă, plățile contactless au devenit o obisnuință. În România, 42% dintre respondenți au declarat că au folosit cardul contactless de debit sau de credit pentru a plăti anul acesta.

Studiul „Plățile digitale în 2016” a fost realizat în mediul online în 19 țări din Europa, printre care și România. Numărul total al participanților la studiu a fost de 36.843 consumatori, adică aproximativ 2000 de respondenți din fiecare țară.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.