Telefoanele mobile, cea mai cumpărată categorie de produse prin credit, în 2021

Telefoanele mobile, cea mai cumpărată categorie de produse prin credit, în 2021

Numărul 3, 26 ian. - 1 feb. 2022  »  Roza vânturilor

Cea mai cumpărată categorie de produse în 2021, prin credit, a fost reprezentată de cea a telefoanelor mobile, cu peste 56 milioane de lei finanțare, arată datele unei analize realizate de o instituție financiară nebancară, relatează Agerpres. Conform sursei citate, Credex IFN a făcut un top al categoriilor de produse achiziționate prin credit de bunuri de consum, pe parcursul anului 2021, la nivel național, din rețeaua magazinelor Altex, Media Galaxy și Mobexpert. „Anul trecut, cea mai cumpărată categorie de produse, prin credit, a fost reprezentată de cea a telefoanelor mobile, cu peste 56 milioane lei finanțare. Apoi, televizoarele și laptopurile au fost în topul listei de cumpărături, în rate, pentru români. Acestea au fost urmate de alte categorii precum mașini de spălat rufe și vase, aparate frigorifice și electrocasnice mari de gătit (cuptoare, plite etc). Categoria mobilier ocupă și ea un loc important în clasament, situându-se pe locul al 7-lea, înaintea expresoarelor de cafea, aparatelor de aer condiționat sau centralelor termice”, arată analiza.

Astfel, valoarea totală a creditelor pentru bunuri de consum în 2021 a fost de peste 161 milioane lei, în creștere cu 64% față de 2020. „Acest clasament reflectă preferințele românilor în ceea ce privește cumpărăturile de produse electro-IT și mobilier. Rezultatele topului ne arată că românii sunt interesați de tehnologie și că investesc în cele mai noi modele de telefoane, TV-uri Smart sau mobilier nou pentru confortul locuinței. Achiziția de produse prin credit rămâne o opțiune pentru mulți dintre clienții din retail”, a declarat Traian Baicu, directorul general al Credex IFN. „Perioada medie de creditare este de 22 luni, iar valoarea creditului mediu de 3.100 lei. În ceea ce privește profilul clienților, atât bărbații, cât și femeile au fost interesați de produsele electro-IT, respectiv 52% bărbați și 48% femei. Vârsta medie a clientului care a accesat un credit pentru bunuri de consum este de 39 ani”, mai arată analiza.

Conform sursei citate, cel mai scump produs achiziționat prin credit a fost un televizor în valoare de 14.500 lei iar cel mai ieftin un telefon de 350 lei. Topul a fost realizat luând în considerare valoarea produselor achiziționate în 2021, pentru toate contracte încheiate la nivel național, în toate magazinele celor trei rețele menționate.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.