Timpul de răspuns la solicitările adresate AFIR a fost redus la jumătate

Timpul de răspuns la solicitările adresate AFIR a fost redus la jumătate

Telex » Știri 19 februarie 2021  

O modalitate nouă de răspuns la solicitările adresate Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR), prin care se stabilesc termene clare de răspuns în ceea ce priveşte corespondenţa cu publicul şi cu beneficiarii, a fost iniţiată de directorul general al AFIR, Mihai Moraru, potrivit Agerpres. Decizia directorului general are în vedere reducerea la maximum a termenelor de răspuns aplicabile procesului de comunicare publică instituţională şi activităţii de relaţii cu publicul la nivelul AFIR.

„Sunt conştient de faptul că aşteptările solicitanţilor, beneficiarilor PNDR şi partenerilor noştri în relaţia instituţională cu AFIR sunt, în mod justificat, foarte mari. În întâmpinarea acestor aşteptări, la începutul anului 2021, am gândit şi am aplicat o nouă abordare în relaţia cu publicul, în sprijinul tuturor celor care solicită informaţii de la AFIR, astfel încât să putem formula, în cel mai scurt timp posibil, răspunsuri la toate petiţiile pe care le primim. Termenele AFIR asumate începând din acest an: 3, 10 sau 25 de zile, în funcţie de complexitatea şi tipologia solicitărilor. Vom depune toate eforturile necesare pentru a respecta termenele pe care ni le-am asumat, reconfirmând astfel preocuparea pe care o avem pentru o comunicare instituţională eficientă. Îmi doresc ca demersul nostru să răspundă nevoilor de comunicare ale solicitanţilor, beneficiarilor PNDR şi partenerilor noştri”, a declarat Mihai Moraru, directorul general al AFIR.

Potrivit sursei citate, demersul are la bază o analiză a activităţii de Registratură, de relaţii cu publicul şi de comunicare instituţională a AFIR în anul 2020, precum şi obiectivele propuse în ceea ce priveşte transparenţa şi rapiditatea comunicării cu publicul. „Pentru cuantificarea rezultatelor optimizării termenelor de răspuns, s-a analizat corespondenţa transmisă AFIR, rezultatul fiind o medie aritmetică de aproximativ 8 zile termen de răspuns la petiţiile transmise în anul 2020. În decursul perioadei analizate, respectiv ianuarie 2020 - 13 ianuarie 2021, există şi extreme ale termenelor, respectiv de 31, 29 sau 20 de zile. Acestea sunt însă cazuri cu incidenţă scăzută, fiind sub 1%. În acest an, în urma măsurilor de reducere a termenelor şi, implicit, de optimizare a fluxurilor de corespondenţă, procesul de comunicare externă prin corespondenţă a înregistrat îmbunătăţiri semnificative”, se menţionează în comunicat.

Astfel, începând cu data de 14 ianuarie 2021 şi până în prezent, termenul mediu de răspuns a ajuns la 3,9 zile.

Optimizarea corespondenţei AFIR a presupus clasificarea petiţiilor şi solicitărilor în mai multe categorii de termene de răspuns raportate la complexitatea acestora. Astfel, potrivit AFIR, au fost stabilite trei categorii, pornindu-se de la petiţii cu subiect simplu sau conţinut frecvent (termenul maxim de expediere a răspunsului este de 3 zile lucrătoare de la primirea solicitării), la petiţii cu caracter specific sau tehnic (termen maxim de 10 zile lucrătoare) şi până la solicitările complexe sau care necesită verificări documentare sau vizite pe teren (răspunsul se transmite în maximum 25 de zile calendaristice, acest termen poate fi prelungit în baza unei justificări temeinice la maximum 30 de zile).

AFIR îşi propune monitorizarea trimestrială strictă a termenelor acordate documentelor şi evidenţierea situaţiei exacte a progreselor realizate, astfel încât să se poată ajunge la un timp de răspuns cât mai scurt, în interesul solicitanţilor şi beneficiarilor de fonduri europene.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.