Tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova - Pitești ar putea fi dat în folosință până la finalul acestui an

Tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova - Pitești ar putea fi dat în folosință până la finalul acestui an

Telex » Știri 2 octombrie 2023  

Tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova - Pitești (DEX 12), unde stadiul fizic al lucărilor a depășit 80%, ar putea fi dat în folosință până la finalul acestui an, a informat, într-un mesaj postat pe Facebook, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova, Cosmin Călin, relatează Agerpres. Pe șantierul Tronsonului 3, Valea Mare - Colonești, lucrează peste 500 de persoane cu 150 de utilaje, a precizat directorul DRDP Craiova, care a efectuat o inspecție în șantier.

"Stadiul fizic al lucrărilor a depășit 80%, fapt ce ne dă încredere că vom circula la sfârșitul acestui an și pe acest tronson de drum de mare viteză, singurul fapt ce poate întârzia finalizarea este o schimbare a vremii, în sensul să avem o perioadă lungă de precipitații. La acest moment pe șantier sunt peste 500 de muncitori mobilizați și peste 150 de utilaje. Se lucrează la structuri, care au un stadiu foarte avansat, la scurgerea și evacuarea apelor, se montează parapete, se așterne asfalt, se montează inclusiv indicatoarele rutiere. Se va circula pe tot tronsonul, de la Valea Mare până la Colonești, CNAIR a identificat soluția privind descărcarea și deja se lucrează pentru implementarea ei", a informat Cosmin Călin în postarea menționată.

Proiectul Drumului Expres Craiova-Pitești (DEx 12) a fost lansat în anul 2017 și este finanțat din bani europeni (POIM 2014-2021).

Drumul Expres Craiova - Pitești este împărțit în patru tronsoane: tronsonul 1 traversează localitățile Ghercești, Pielești și Robănești, cu plecare din Craiova, și are o lungime de 17,7 kilometri, va avea două pasaje și șapte poduri, costă 76 milioane de euro fără TVA.

Al doilea tronson trece prin localitățile Balș, Barza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare, are o lungime de aproape 40 kilometri, a costat 217 milioane euro fără TVA.

Antreprenorul care a lucrat pe tronsonul al doilea a obținut și contractele pentru proiectarea și execuția Tronsonului 3 (31,75 kilometri), între Valea Mare și Colonești, și Tronsonului 4 (31,82 kilometri) Colonești - Oarja - Pitești, aflate în prezent în execuție.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.