Unul din cinci consumatori de tehnologie 5G este dispus să plătească mai mult pentru calitatea serviciilor

Unul din cinci consumatori de tehnologie 5G este dispus să plătească mai mult pentru calitatea serviciilor

Numărul 43, 1-7 nov. 2023  »  Conectarea la era digitală

Doi din zece (20%) utilizatori de dispozitive smartphone compatibile cu tehnologia 5G sunt dispuși să plătească cu până la 11% mai mult pentru o calitate diferențiată a acestui tip de servicii, reiese dintr-un raport realizat de Ericsson ConsumerLab, citat de Agerpres. În același context, potrivit cercetării de specialitate, consumatorii 5G sunt de trei ori mai predispuși să schimbe furnizorul din cauza experiențelor slabe de conectivitate în locații importante cum sunt stadioanele, spațiile mari de evenimente și aeroporturile.

Conform raportului "5G Value: Turning Performance into Value", utilizatorii 5G spun că, în ultimii doi ani, au petrecut, în medie, cu 47% mai mult timp consumând formate video îmbunătățite. Totodată, numărul de utilizatori care folosesc în fiecare zi aplicațiile de realitate augmentată (AR) s-a dublat de la sfârșitul anului 2020.

"Elementele care influențează nivelul de satisfacție a consumatorilor în ceea ce privește tehnologia 5G nu mai vizează doar gradul de acoperire. Noii utilizatori 5G încă apreciază acoperirea și viteza 5G în spatii exterioare. Însă, în piețele în care acoperirea 5G pentru populație depășește 80%, utilizatorii fideli acordă prioritate calității video și vitezei de încărcare pentru aplicațiile pe care le utilizează, ceea ce reflectă așteptări tot mai mari. 5G aduce noi abordări în ceea ce privește streamingul video și utilizarea realității augmentate (AR). Formatele noi determină din ce în ce mai mult utilizarea și consumul de date 5G, pe măsură ce furnizorii de servicii de comunicații includ în abonamentele de acest tip conținut media îmbogățit", se menționează în raport.

Aproximativ 17% dintre consumatorii din 28 de piețe și-au schimbat furnizorul de servicii de la lansarea tehnologiei 5G, în principal din cauza problemelor legate de performanța rețelei, experiența 5G în locații importante (arene sportive și aeroporturi).

Raportul a fost realizat pe un eșantion de peste 37.000 de consumatori din 28 de țări. Cercetarea reflectă opiniile a aproximativ 1,5 miliarde de consumatori, incluzând 650 de milioane de utilizatori 5G și face parte dintr-o serie de studii derulate de către compania de tehnologie, prin intermediul cărora se urmărește evoluția pieței de consum a serviciilor 5G încă din anul 2019.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.