
Vârstnicii din România utilizează internetul mai des decât cei din Portugalia sau Grecia
Numărul 19, 19-25 mai 2021 » Roza vânturilor
În ultimele trei luni ale anului trecut, 61% dintre persoanele cu vârsta între 65 și 74 de ani din Uniunea Europeană au declarat că au utilizat internetul, un procentaj semnificativ mai mic față de 98% în cazul celor cu vârsta între 16 și 24 de ani, arată datele publicate de Eurostat, citate de Agerpres. Chiar dacă se situează sub media din UE, în condițiile în care doar 40% au utilizat Internetul în ultimele trei luni ale anului trecut, vârstnicii din România îi surclasează pe cei din Bulgaria (25%), Croația (28%), Grecia (33%) și Portugalia (39%), fiind depășiți cu puțin de cei din Polonia (43%) și Italia (45%).
La polul opus, țările nordice sunt fruntașe la utilizarea internetului în rândul vârstnicilor. În Danemarca, 94% dintre persoanele cu vârsta între 65 și 74 de ani au declarat că au utilizat internetul în ultimele trei luni ale anului trecut, urmată de Luxemburg și Suedia (ambele cu 91%), Olanda (90%) și Finlanda (88%).
Când vine vorba despre toate categoriile de vârstă cumulate, 88% dintre persoanele cu vârsta între 16 și 74 de ani din UE au declarat că au utilizat Internetul în ultimele trei luni, în rândul statelor membre procentele variind între 70% în Bulgaria și 99% în Danemarca. România este la egalitate cu Portugalia, Italia, Croația și Grecia în condițiile în care în toate aceste țări 78% din populația cu vârsta între 16 și 74 de ani a utilizat internetul în ultimele trei luni.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Flacăra culturii europene se aprinde la Timișoara
Mesajele de suflet ale Zilei Culturii Naționale
Debutul muzical în 2023 sub „bagheta” performanței
Sezonul expozițional de iarnă, o sărbătoare a artei contemporane
La Târgul Gaudeamus 2022 a renăscut speranța că, în România prezentă și viitoare, cartea va ocupa locul pe care îl merită
Celebrități care au unit arta cu medicina: Brâncuși și Gerota
„Tichetele culturale”, un sprijin financiar pentru „consumatorii” de produse creative
Un turneu de succes al muzicii fără frontiere