Workshop-uri pentru dezvoltarea competențelor antreprenoriale
Telex » Știri
8 decembrie 2016
114 persoane au participat anul acesta la workshop-uri pentru îmbogățirea competențelor antreprenoriale în cadrul programului UNCTAD/EMPRETEC – România, implementat de Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri (MECRMA), în structura instituțională de sprijin a sectorului întreprinderilor mici și mijlocii. Cursurile s-au desfășurat în Cluj, Craiova, Constanța și Iași și au fost dezvoltate de Universitatea Harvard împreună cu Management Systems International și McBeer & Co. „Antreprenorii sunt interesați să dobândească cunoștințe și abilități care să-i ajute în dezvoltarea afacerii, iar acest lucru se vede și în faptul că ei se înscriu la tot mai multe cursuri organizate atât de sectorul public, cât și de cel privat. Cred că este o foarte mare nevoie ca programele naționale și politicile publice să fie axate pe educarea și formarea de competențe. Un astfel de exemplu este chiar programul UNCTAD/EMPRETEC – România în cadrul căruia numărul de persoane înscrise la workshop-uri a fost mai mare decât limita maximă de 30 de persoane per curs”, a declarat Claudiu Vrînceanu, secretar de stat în MECRMA.
Programul UNCTAD/EMPRETEC– România pentru sprijinirea dezvoltării IMM-urilor a fost implementat în conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare.
EMPRETEC este un program internațional pentru dezvoltarea și sprijinirea antreprenorilor, desfășurat sub egida Conferinței Națiunilor Unite pentru Comerț și Dezvoltare (UNCTAD – Geneva), fiind operațional în 32 de țări din America Centrală, America Latină, Africa și Orientul Mijlociu. EMPRETEC oferă întreprinzătorilor instruire și asistență tehnică, precum și un cadru instituțional pentru dezvoltarea capacităților antreprenoriale și creșterea competitivității pe piața locală și internațională a întreprinderilor mici și mijlocii.
România este prima țară din Europa în care se implementează acest program. Grupul-țintă al Programului a inclus antreprenori existenți sau potențiali, precum și top manageri, inclusiv specialiști din organizații publice sau private presupuși a se comporta de o manieră antreprenorială sau managerială.
Sub egida UNESCO, valorile culturii româneşti se bucură în lume de o tot mai largă recunoaştere
Capodopere ale lui Picasso şi Dali strălucesc pe firmamentul cultural românesc
Radiodifuziunea Română la a 95-a aniversare; un serviciu public pentru milioane de ascultători
Un Barometru „oglindă” al dinamicii consumului cultural
Bani pentru cultură, generatori de valoare adăugată la scară locală şi naţională
Săptămâna Teatrului Tânăr, o probă de „anduranţă” a tradiţiei şi inovaţiei artistice
KINOdiseea de la Bucureşti, o „călătorie” fascinantă în lumea filmului
Festivalul „George Enescu”, un brand naţional consacrat absolut la scară mondială