
ACEA: Piața auto din UE va înregistra în 2020 prima scădere din ultimii șapte ani
Numărul 3, 28 ian. - 3 feb. 2020 » Lumea în care trăim
Piața auto din Uniunea Europeană ar urma să înregistreze o contracție de 2% în 2020, acesta fiind primul declin după șase ani consecutivi de creștere, a prognozat Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), informează Agerpres. ACEA a făcut, totodată, un apel către decidenții politici să faciliteze tranziția spre transporturile cu emisii neutre de carbon, transmite AFP.
Anterior, Asociația a anunțat că vânzările de autoturisme noi în UE au înregistrat o creștere de 1,2% în 2019 comparativ cu 2018, până la 15,3 milioane unități. Vânzările de autoturisme în UE au crescut în ultimii șase ani, cu 5,6% în 2014, 9,3% în 2015, 6,8% în 2016, 3,4% în 2017, 0,1% în 2018 și 1,2% în 2019.
„Suntem pe punctul de a ne confrunta cu o piață în recul”, a avertizat Michael Manley, președintele ACEA, organism care regrupează 16 constructori activi în Europa. După mai mulți ani buni, constructorii auto sunt în prezenți îngrijorați că trebuie să cheltuiască miliarde de euro pentru a dezvolta vehicule ecologice și a contracara extinderea serviciilor de tip ridesharing. În aceste condiții, constructorii auto cer decidenților politici să creeze condițiile favorabile pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră ale vehiculelor, dar să păstreze și competitivitatea sectorului.
„Într-un moment în care industria noastră își majorează semnificativ investițiile în vehicule cu emisii zero, piața auto ar urma să se contracte, nu doar în UE ci și la nivel mondial, și de aceea tranziția spre neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon trebuie să fie bine gestionată de decidenții politici”, a spus Michael Manley, cu ocazia prezentării unui plan de acțiune în zece puncte al industriei auto din UE pentru implementarea pactului verde european.
În primul rând, ACEA solicită „neutralitatea tehnologică”, adică „fără să impună o anumită tehnologie sau să interzică vehiculele care pot contribui la reducerea emisiilor de CO2”.
Constructorii auto vor să evite un marș forțat spre vehiculele 100% electrice și de asemenea se luptă împotriva demonizării motoarelor diesel, ale căror emisii de CO2 sunt mai mici decât cele ale motoarelor pe benzină.
Cu toate acestea, pentru a favoriza avansul autovehiculelor electrice (100% electrice sau hibride reîncărcabile), constructorii auto cer guvernelor „ca o rețea densă de stații de reîncărcare să fie pusă la punct urgent de-a lungul Europei”. De asemenea, apreciind că prețul vehiculelor electrice este în continuare ridicat, ACEA cere, de asemenea, „scheme de stimulare pentru automobiliști, pentru a se asigura că prețurile ridicate nu frânează reînnoirea parcului auto”.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Flacăra culturii europene se aprinde la Timişoara
Mesajele de suflet ale Zilei Culturii Naţionale
Debutul muzical în 2023 sub „bagheta” performanţei
Sezonul expoziţional de iarnă, o sărbătoare a artei contemporane
La Târgul Gaudeamus 2022 a renăscut speranţa că, în România prezentă şi viitoare, cartea va ocupa locul pe care îl merită
Celebrităţi care au unit arta cu medicina: Brâncuşi şi Gerota
„Tichetele culturale”, un sprijin financiar pentru „consumatorii” de produse creative
Un turneu de succes al muzicii fără frontiere