Adina Vălean: Strategia europeană pentru mobilitate sustenabilă și digitalizată nu propune interzicerea a nimic

Adina Vălean: Strategia europeană pentru mobilitate sustenabilă și digitalizată nu propune interzicerea a nimic

Telex » Știri 8 decembrie 2023  

Strategia pentru mobilitate sustenabilă și digitalizată, propusă de Comisia Europeană, nu propune interzicerea serviciilor aeriene pe distanță scurtă, restricționarea accesului în orașe al autovehiculelor și nici măcar reducerea vitezei la 30 km/h în orașe la nivel european, ci stă la baza singurelor propuneri legislative din pachetul "Fit for 55", care oferă claritate și oportunități dezvoltării industriale, a afirmat, la un eveniment dedicat mobilității sustenabile, comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, citată de Agerpres. "În cadrul Comisiei Europene am propus, în 2021, o strategie pentru mobilitate sustenabilă și digitalizată, care răspunde deciziei majoritare a statelor-membre ale Uniunii Europene de a reduce emisiile de carbon din transporturi cu 90% până în 2050. Propunerea noastră, susținută de toate statele-membre ale Uniunii Europene, protejează pe deplin dezideratul cetățenilor de a beneficia de servicii mai bune, mai rapide și mai ieftine. Strategia noastră nu propune interzicerea a nimic. Strategia nu propune interzicerea serviciilor aeriene pe distanță scurtă, nu propune prin legislația europeană restricționarea accesului în orașe al autovehiculelor, nu propune nici măcar reducerea vitezei la 30 km/h în orașe la nivel european. Dimpotrivă, stă la baza singurelor propuneri legislative din pachetul «Fit for 55», care oferă claritate și oportunități dezvoltării industriale. Asta înseamnă din punct de vedere legislativ, propunerea noastră conține alimentarea aviației și a domeniului maritim cu combustibil alternativ și sustenabil", a spus Adina Vălean.

"Transporturile sunt vitale pentru Uniunea Europeană, în care asigurăm mobilitate pentru 440 de milioane de locuitori. În medie, 13,2% din bugetul fiecărei gospodării este alocat pentru bunuri și servicii de transport. Aproximativ 5% din PIB-ul Uniunii Europene provine din această industrie. Transportul este esențial pentru mai bine de un milion de întreprinderi și mai mult de 10 milioane de oameni își câștigă existența în această industrie. Sectorul transporturilor terestre sau rutieră, mai precis, reprezintă cea mai mare parte din contribuția de 6,5% la PIB-ul României, provenit din sectorul serviciilor de transport. Cu multe miliarde în import și export, cu ajutorul transporturilor, sectorul auto este la rândul lui, unul dintre principalele motoare ale economiei naționale. 14% din bunurile exportate anul trecut au fost vehicule, iar aproximativ 10% din totalul serviciilor exportate au fost servicii de transport (...). Pentru fiecare dintre noi, mașina reprezintă un bun ce depășește granițele clasice ale produselor pe care le utilizăm zilnic. Mașina este expresia libertății de mișcare individuală. De aceea, cred că tranziția către noile vehicule electrice trebuie să fie conjugată cu dezvoltarea unui ecosistem industrial care să asigure accesul tuturor la produse competitive și mai ieftine decât cele care există acum", a mai menționat reprezentanta Comisiei Europene.

Aceasta amintit, totodată, Regulamentul european privind infrastructura de stații de realimentare și reîncărcare, prin care se stabilesc ținte clare, calitative și geografice pentru alimentarea flotelor electrice și a celor propulsate de hidrogen.

"În viitorul apropiat, am obținut angajamentul statelor-membre ale Uniunii ca pentru fiecare mașină electrică plasată pe piață să beneficiem de o putere instalată de reîncărcare de 0,6 kilowați și la fiecare 60 km de rețea transeuropeană să avem o bornă de reîncărcare până în 2030. Ținte similare sunt acceptate pe rețelele europene pentru stațiile de realimentare cu hidrogen, un combustibil care rămâne esențial în special în transportul rutier pe distanțe mai mari. De asemenea, am stabilit standarde minime pentru viteza de reîncărcare și capacitatea instalată de minimum 350 de kilowați. Mai mult, am mandatat ca fiecare parcare modernă de pe rețeaua principală de transport european să aibă cel puțin o bornă de reîncărcare sau alimentare. Bineînțeles că aceste standarde obligatorii adoptate la nivel european necesită investiții majore, dar ele sunt deja atractive pentru investitori instituționali și industria energetică", a subliniat comisarul european pentru Transporturi.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.