![Adrian Sandu (ACAROM): Avem cerere pentru vehiculele fabricate în România pe toate piețele; sperăm la un nou record anul acesta](https://www.ceccarbusinessmagazine.ro/imgcr/d9Zv5Q3jkOueKDcnkf9At0JHE2qUCPvwIPMn6GApJYwwP5pJa1Yf5gHlsxujUZ2D0cUkEtVIggpTrQTbNGVtOw/adrian-sandu-acarom-avem-cerere-pentru-vehiculele-fabricate-in-romania-pe-toate-pietele-speram-s20508.jpg)
Adrian Sandu (ACAROM): Avem cerere pentru vehiculele fabricate în România pe toate piețele; sperăm la un nou record anul acesta
Telex » Știri
23 aprilie, 10:00
Vehiculele fabricate în România au cerere pe toate piețele unde se comercializează, peste 60 de piețe din lume, astfel că anul 2024 ar putea fi încheiat tot pe plus, cu un nou record, a declarat Adrian Sandu, secretar general și membru în Consiliul director al Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), relatează Agerpres. Potrivit acestuia, în 2023 s-a înregistrat o creștere de producție, un nou record al industriei auto din România, cu 513.000 unități fabricate.
"Și în primele trei luni ale lui 2024 avem tot o creștere, chiar dacă în martie s-a înregistrat o mică scădere, comparativ cu martie 2023. Aici vine și un fel de așezare a fluxurilor de fabricație la cele două fabrici, pentru noile modele. Avem un plus de 7% pe primele trei luni din 2024. Nu poate decât să ne bucure. Avem o cerere pentru vehiculele fabricate în România pe toate piețele unde se comercializează - și nu sunt puține - peste 60 de piețe în lume, atât pentru vehiculele fabricate la Dacia, la Mioveni, cât și pentru vehiculele fabricate de Ford Otosan, la Craiova. Sunt vești îmbucurătoare. De asemenea, în ceea ce privește furnizorii de componente, avem semnale pozitive, deci sperăm ca anul 2024 să-l încheiem tot pe plus, cu un nou record", a afirmat, la un eveniment de specialitate, Adrian Sandu.
El a subliniat că "așezarea producției" necesită timp și constă în adaptarea liniilor de fabricație, în pregătirea personalului, în lucrul cu furnizorii, respectiv să furnizeze componentele necesare în timp util, pe liniile de fabricație.
De asemenea, Adrian Sandu a făcut referire și la găsirea altor tipuri de furnizori pentru diferite componente, destinate noilor modele.
"Este un proces continuu. Atunci când un constructor anunță un nou model, cu siguranță anunță și planul de investiții. Investește în liniile de fabricație, în echipamente, în utilaje, în pregătirea personalului. Acest lucru s-a întâmplat și la Dacia, care a anunțat deja noul Duster care va fi produs în România. Și Ford a anunțat modelele fabricate și viitorul model electric care va fi fabricat la Craiova, neanunțat încă oficial. Cu siguranță, producția este pe un trend pozitiv. Anul acesta sperăm la un record. Noi dorim să avem recorduri în fiecare an, să creștem și anul viitor cu alte modele și cu alte volume - piața să o ceară - și, astfel, uzinele de la noi să fie pline în ceea ce privește capacitatea de producție vehicule, dar vorbim aici și de producție de motoare sau de transmisii, fiindcă avem și aceste uzine în România, adiacente fabricilor de la Ford și de la Dacia. Noi sperăm în fiecare an să avem un nou record și asta ne dorim", a mai spus Adrian Sandu.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Litoralul, o imensă scenă a artei de calitate
Cultură și statistică. Drumul spre mai mult și mai bine
Sub egida Ateneului Român, o vară muzicală de excepție
Expoziție la BNR: „Un alt fel de tezaur: Campionii României”
Bookfest 2024, încă un pas al editurilor spre armonizarea ofertei cu cererea
Festivalul Internațional Shakespeare. Din nou, Craiova la superlativ
Festivalul Filmului European. A șaptea artă, la superlativ
„Fără cărți, istoria e tăcută, literatura nu are glas, știința e infirmă, iar gândirea suspendată”