Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială va avea un helpdesk care va simplifica accesarea serviciilor din domeniul politicilor familiale de către cetățeni

Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială va avea un helpdesk care va simplifica accesarea serviciilor din domeniul politicilor familiale de către cetățeni

Telex » Știri 3 noiembrie 2022  

Guvernul a aprobat, miercuri, 2 noiembrie, printr-un Memorandum, activitățile necesare pentru implementarea proiectului Politici sociale performante – strategie națională pentru implementarea performantă a politicilor familiale, care vizează înființarea unui helpdesk în cadrul Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS), informează Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, într-un comunicat.

Acest helpdesk, care va include și un call-center, are rolul de a simplifica accesarea de către cetățeni a serviciilor din domeniul politicilor familiale, prin instrumente moderne și canale eficiente, accesibile și accesibilizate de comunicare, adaptate la progresele tehnologiei moderne.

Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială gestionează plata beneficiilor de asistență socială pentru peste 6,5 milioane de beneficiari, administrează și gestionează un buget de peste 27,1 miliarde lei pentru acordarea următoarelor beneficii sociale: alocația de stat pentru copii, indemnizația pentru creșterea copilului, venitul minim garantat, alocația pentru susținerea familiei, ajutorul pentru încălzirea locuinței, indemnizația de hrană pentru bolnavii HIV/SIDA, alocația de plasament, subvenții acordate asociațiilor și fundațiilor, indemnizația de sprijin ca urmare a situației epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, indemnizația de sprijin pentru consumatorul vulnerabil de energie, compensare pentru consumul de energie electrică și gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, asistență în acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice, indemnizația care se acordă pe perioada concediului de acomodare, programul național de suport pentru copii, în contextul pandemiei de COVID-19 – „Din grijă pentru copii”.

Potrivit documentului citat, pentru a facilita accesul cetățenilor la aceste tipuri de beneficii de asistență socială, ANPIS va avea și un call-center gestionat de 70 de experți externi, plătiți din fonduri europene, pe perioada de implementare a proiectului.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.