AMRO: Scăderi semnificative de preț în ultimele luni la produsele alimentare vândute de magazinele online

AMRO: Scăderi semnificative de preț în ultimele luni la produsele alimentare vândute de magazinele online

Telex » Știri 8 august 2023  

Prețurile din mediul online au avut, în general, o evoluție sub rata inflației, în ultimele luni fiind observate scăderi importante la prețul produselor alimentare, conform unei cercetări realizate de Institutul Național de Statistică (INS) asupra prețurilor din mediul online pe o perioadă de trei ani (2020-2023), citate de Asociația Română a Magazinelor Online (AMRO). "Institutul Național de Statistică confirmă ceea ce noi am spus dintotdeauna: cumpărăturile online înseamnă economii de timp și bani. Studiul arată că nu doar categoriile deja tradiționale pentru comerțul electronic, precum produsele electro-IT sau fashion, ci și alimentele, dacă sunt cumpărate online, pot fi găsite la prețuri mai mici. De cealaltă parte, vedem că de aceste prețuri mai mici profită din ce în ce mai mulți români care au ales să își facă piața online, în loc să alerge din magazin în magazin după produsele preferate. Având acces rapid la diferite site-uri și instrumente de comparare a prețurilor, cumpărătorii pot găsi cele mai bune oferte pentru produsele dorite, asigurându-se că aleg cele mai bune prețuri pentru ei", a declarat Cristi Movilă, președinte ARMO, într-un comunicat citat de Agerpres.

Acesta susține că, în contextul dezbaterilor macro-economice din spațiul public, cercetarea INS mai relevă un aspect important, și anume efectul comerțului electronic în combaterea inflației. "Mai mult, pe măsură ce tot mai multe magazine online românești aleg să vândă produsele lor în străinătate, sectorul își va consolida impactul pozitiv pe care îl are deja în echilibrarea balanței comerciale a României", a spus Cristi Movilă.

Astfel, produsele alimentare vândute de magazinele online au cunoscut scăderi semnificative de preț în ultimele luni, în luna mai față de aprilie 2023, laptele de 1,5% grăsime s-a ieftinit cu 7%, cel de 3,5% a avut, în medie, un preț cu 9,4% mai mic, iar prețul uleiului de floarea soarelui a scăzut cu 3,5%, potrivit datelor INS. Reducerile de preț au continuat și în iunie, la laptele de 1,5% grăsime cu 4,7%, făină, cu 4,5% și ulei de floarea soarelui cu 3,7%. Alte produse măsurate de INS, la care au fost constatate reduceri de preț în mediul online, sunt merele, fasolea, untul, pâinea, mălaiul.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.