
ANAF a suplimentat documentele acceptate pentru aprobarea înregistrării de la distanță în SPV
Numărul 21-22, 2-15 iunie 2020 » Curier legislativ
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat, într-un comunicat, că a suplimentat documentele acceptate pentru aprobarea înregistrării de la distanță în Spațiul Privat Virtual (SPV). După cum se știe, SPV este un serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice sau entităților fără personalitate juridică, serviciu care permite obținerea informațiilor privind situația fiscală, depunerea electronică a declarațiilor fiscale și primirea electronică a documentelor și a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin SPV au aceeași putere juridică, asemenea celor comunicate prin poștă sau la ghișeu. Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV.
Persoanele fizice, care nu dețin un certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă. Acestea, pentru a se înregistra în SPV fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF.
Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor noi documente:
1. Notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult (emise începând cu data de 05.03.2018);
2. Notificare privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017);
3. Notificare privind îndeplinirea condițiilor de rezidență potrivit prevederilor art. 7 și art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenției de evitare a dublei impuneri încheiate între România și _____ de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020);
4. Notificare privind îndeplinirea condițiilor de rezidență potrivit prevederilor art. 7 și art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenției de evitare a dublei impuneri încheiate între România și _____ de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020);
5. Notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 09.01.2017);
6. Notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017).
ANAF precizează că rămân valabile și următoarele documente:
- decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013;
- decizie referitoare la obligații de plată accesorii - emisă începând cu anul 2013;
- somație - emisă începând cu data de 01.01.2015;
- numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.
Serviciul Spațiul Privat Virtual este ușor de accesat, direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit si disponibil 24 de ore din 24. Accesarea serviciului se realizează din pagina principală a site-ului ANAF www.anaf.ro, secțiunea „Servicii Online – Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice și juridice Spațiul Privat Virtual”.
Expoziție la Biblioteca Academiei Române: mărturii despre un tezaur de presă cu aproape 60.000 de titluri
Cu multe târguri se face… primăvară
Un festival de arhitectură subordonat calității vieții de zi cu zi
EnergyFEST, o fereastră deschisă spre un viitor sustenabil
Cererea și oferta de carte, stimulate de Ziua Națională a Lecturii
Arta muzicală, la superlativ: Madrigal, 60 de ani
Premieră necinematografică în... cinematografie
Flacăra culturii europene se aprinde la Timișoara