ANCOM: Cu 30% mai puține conexiuni afectate de incidente în 2015

ANCOM: Cu 30% mai puține conexiuni afectate de incidente în 2015

Numărul 14-15, 5-18 iulie 2016  »  În pregătirea celui de-al XXI-lea Congres al profesiei contabile

Tematica principală a apropiatului Congres al Profesiei Contabile presupune luarea în considerare a multitudinii de factori care determină evoluțiile din domeniul ITC. De aceea, supunem atenției și concluziile Raportului privind incidentele care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, document publicat săptămâna trecută de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Astfel, aflăm că 281 de incidente cu impact semnificativ au afectat în anul 2015 securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, cu aproape 22% mai puține decât în anul anterior. Numărul total de conexiuni afectate (6.410.657) a fost cu 27% mai mic față de cel raportat pentru anul 2014 (8.836.821 conexiuni).

Cele mai multe conexiuni afectate de incidente în 2015 au fost cele de telefonie mobilă (2,7 milioane de conexiuni afectate), urmate de serviciile de internet mobil (2,5 milioane de conexiuni afectate), telefonie fixă (aproximativ 660 de mii de conexiuni afectate) și internet fix (aproximativ 350 de mii de conexiuni afectate per serviciu), cele mai puține conexiuni afectate fiind cele de retransmisie a programelor audiovizuale (aproximativ 140 de mii).

Potrivit datelor raportate de furnizori către ANCOM, anul trecut un incident de securitate a afectat în medie 22.773 de conexiuni. Durata medie a unui incident a fost de aproximativ patru ore, în timp ce durata totală a incidentelor raportate pe anul 2015 este de 1050 de ore. Cele mai multe incidente de securitate au avut loc în București, urmat de județele Gorj, Teleorman și Dâmbovița.

26% dintre incidente au avut cauze care au vizat erori de sistem software sau hardware, erori umane constând în configurarea și operarea greșită a echipamentelor), majoritatea de 74% fiind însă determinate de factori externi (de exemplu, întreruperea alimentării cu energie electrică sau secționarea accidentală a fibrei optice, fenomene naturale, furturi de cabluri etc.). În total, aproximativ 40% dintre incidente au fost cauzate de probleme de alimentare cu energie electrică. În luna aprilie s-au raportat cele mai multe dintre incidente (40 din totalul de 281), majoritatea fiind generate de întreruperi în alimentarea cu energie electrică.

90% dintre incidentele raportate ar fi putut împiedica sau perturba apelurile de urgență la numărul 112, dat fiind că cele mai multe dintre incidentele din 2015 au vizat serviciile de telefonie mobilă. Totuși, utilizatorii au putut apela numărul de urgență dacă zona din care s-a inițiat apelul era acoperită de alt furnizor de telefonie mobilă sau de alte stații de bază din rețea, neafectate de incident.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.