ANPC: Centrul European al Consumatorilor a recuperat pentru consumatori 225.000 euro, în primele nouă luni

ANPC: Centrul European al Consumatorilor a recuperat pentru consumatori 225.000 euro, în primele nouă luni

Telex » Știri 27 octombrie 2023  

Centrul European al Consumatorilor (ECC România), direcție în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a recuperat pentru consumatori 225.000 euro în primele nouă luni ale acestui an, potrivit unui comunicat citat de Agerpres. Conform sursei citate, ECC România are competență în soluționarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere de consum, respectiv acele litigii ivite ca urmare a achiziționării de către un consumator rezident în România a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul într-un alt stat membru al UE.

De asemenea, ECC România are competență și în soluționarea litigiilor ivite ca urmare a achiziționării de către un consumator rezident într-un alt stat membru al UE a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul în România.

În această perioadă, ECC România a instrumentat aproximativ 4.700 de solicitări sosite de la consumatori români și 155 solicitări de la consumatori din alte state membre ale UE, precum și din Norvegia, Islanda și Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reședință ale consumatorilor.

Structura reclamațiilor primite a cuprins cinci domenii principale, respectiv: 37% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval și închirieri auto), 20% îmbrăcăminte și încălțăminte, 11% diverse produse și servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal - ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii), 10% mobilier, echipament pentru gospodărie și întreținere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă) și 9% recreație și cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.)

"Față de aceeași perioadă a anului trecut, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) a înregistrat o scădere semnificativă, de circa 15%, acestea menținându-se totuși în vârful topului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor", se precizează în comunicat.

Totodată, față de aceeași perioadă de referință, "a crescut semnificativ numărul solicitărilor care vizează achiziții online, fie că discutăm de îmbrăcăminte și încălțăminte, diverse servicii, obiecte de uz personal sau electrocasnice".

ECC România face parte din Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informații, consiliere și asistență gratuite și personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacțiile transfrontaliere efectuate într-o altă țară din cadrul rețelei.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.