ANRE: Un milion de consumatori de energie și-au schimbat contractul în acest an

ANRE: Un milion de consumatori de energie și-au schimbat contractul în acest an

Telex » Știri 7 iunie 2021  

Aproximativ un milion de consumatori casnici de electricitate și-au schimbat contractul de la începutul anului până acum și toți marii furnizori din piață au primit amenzi pentru nereguli, potrivit datelor furnizate pentru Agerpres de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). După cum se știe, la 1 ianuarie 2021, piața de electricitate din România s-a liberalizat total.

„Din numărul total al clienților casnici, de aproximativ 8,9 milioane, la data de 1 ianuarie 2021, 5.902.323 se aflau în piața reglementată de energie electrică. În perioada 1 ianuarie - 30 aprilie 2021, 926.000 de clienți casnici au semnat contracte de furnizare a energiei electrice în regim concurențial, iar numărul acestora a ajuns în prezent la circa un milion”, au arătat reprezentanții ANRE.

Aceștia nu au putut preciza câți dintre acești consumatori au schimbat și furnizorul și câți au rămas la același, schimbând doar contractul. „Nu avem prerogative legislative pentru a cere aceste informații de la furnizori”, au precizat responsabilii reglementatorului.

În ceea ce privește gazele naturale, din numărul clienților casnici care nu își exercitaseră dreptul de eligibilitate la data de 30 iunie 2020 de 3.378.309, 21,10% au încheiat până la data de 30 aprilie 2021, contracte aferente furnizării gazelor naturale în regim concurențial, respectiv 712.937 clienți casnici.

„Astfel, până la data de 30 aprilie 2021, din numărul total al clienților casnici de aproximativ 3.970.388, 33% aveau încheiate contracte aferente furnizării gazelor naturale în regim concurențial, respectiv 1.304.916 clienți casnici”, se mai arată în răspunsul ANRE.

În contextul derulării, începând cu 1 ianuarie 2021, a procesului de liberalizare a pieței de energie electrică, în cursul lunilor ianuarie - aprilie, ANRE a desfășurat acțiuni de control la marii furnizori de energie electrică pentru a verifica: modul de organizare și funcționare a centrelor de telefonie (call-center); respectarea obligației de a comunica solicitantului, în scris, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii cererii, a unei oferte privind condițiile de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială; respectarea obligației de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice în termen de maximum 5 zile de la data transmiterii de către clientul final a documentelor necesare; respectarea frecvenței de emitere a facturii pentru energia electrică furnizată clienților finali alimentați în regim de serviciu universal; modalitatea de facturare în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsură de către operatorul de rețea; informarea clienților casnici din portofoliu cu privire la oferta pentru serviciu universal, ofertele concurențiale proprii aplicabile, precum și la dreptul clienților de a încheia un contract de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială cu orice furnizor licențiat.

În urma acestor controale, toți marii furnizori au fost amendați.

În urma acțiunilor de control efectuate pentru verificarea modului de organizare și funcționare a centrelor de telefonie (call-center), furnizorii verificați au asigurat funcționalitatea centrelor de telefonie, timpul mediu de așteptare pentru preluarea apelurilor, determinat de ANRE prin sondaj pe parcursul a două zile, s-a încadrat între 17 secunde și 594 de secunde.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.