Aplicațiile bancare, comerțul electronic și rețelele sociale, în topul preferințelor utilizatorilor români de internet

Aplicațiile bancare, comerțul electronic și rețelele sociale, în topul preferințelor utilizatorilor români de internet

Numărul 46, 23-28 nov. 2022  »  Roza vânturilor

Utilizarea aplicațiilor bancare, comerțul electronic și rețelele sociale rămân în continuare pe lista prioritară pentru consumatorii români, fiind deja o normă a vieții de zi cu zi, arată un studiu de specialitate, citat de Agerpres. Astfel, aproape jumătate dintre români (49%) utilizează aplicațiile bancare, în timp ce 45% apelează la comerțul electronic, iar o pondere similară mizează pe rețelele de socializare (45%). În plus, aplicațiile de comandat mâncare sunt populare în 2022, deoarece consumatorii de astăzi caută comoditate și posibilități de alegere în ceea ce privește achizițiile lor, notează realizatorii cercetării Tech Trends 2022.

Potrivit sursei citate, oamenii par a fi mai interesați să petreacă timp în aer liber, să experimenteze lumea offline, observându-se un interes din ce în ce mai mare pentru aplicațiile care le permit oamenilor să se deplaseze: hărți/sisteme de navigare (34%) și mijloace de transport (Taxi, Uber) - pondere de 29%.

"(...) mediul digital este în continuare omniprezent în viața oamenilor, persoanele din generațiile mai tinere (18-34 de ani) fiind în continuare cele mai pasionate de acesta și fiind într-o mai mare măsură deschise să încerce noi oportunități (consultații medicale online, Metaverse, comerț electronic). Pe de altă parte, generațiile mai în vârstă (45+) continuă să migreze lent către canalele digitale, în special pentru căutarea de informații sau pentru a accesa jocuri", se menționează în studiu.

Pe segmentul jocurilor online, printre cele mai apreciate de către utilizatorii de Internet din mediul urban se află cele tip puzzle (47%), de strategie (38%) și educative (33%).

De asemenea, podcasturile au fost fenomenul din ultimii ani, iar în 2022 consumatorii și-au mutat atenția spre acest tip de conținut, mai ales pentru podcasturile despre tehnologie.

Conform datelor centralizate, în acest an, Zoom a rămas principala platformă de videoconferință utilizată, 67% dintre respondenți menționând că apelează la aceasta. În clasament urmează Skype (40%), Meet (39%), Teams (33%) și Webex (9%).

Totodată, în topul preferințelor privind platformele de muzică, YouTube este pe prima poziție (83% dintre respondenți), urmată de Spotify (37%).

Cei mai actualizați și dispuși să integreze în viața lor de zi cu zi aceste noi tehnologii, sunt în special bărbații și persoanele din categoria de vârstă Millennials. Cele mai populare tehnologii în rândul utilizatorilor de internet din mediul urban sunt cele care îmbunătățesc experiența utilizatorului, cum ar fi 5G (61%), inteligența artificială (55%) și electrocasnicele inteligente (54%).

În același timp, 54% dintre utilizatorii de Internet din mediul urban, în special bărbați, au declarat că se simt confortabil să interacționeze cu branduri care folosesc Inteligența Artificială.

Pe de altă parte, mai mult de jumătate (51%) din totalul celor chestionați s-au arătat îngrijorați de posibilitatea ca, în viitor, tehnologia să înlocuiască munca oamenilor, impactând negativ numărul locurilor de muncă disponibile.

Dintre utilizatorii de Internet de la oraș, 77% au auzit de cel puțin o tehnologie Web 3, criptomondele fiind cele mai aprofundate atât în rândul bărbaților (66%), cât și în rândul femeilor (54%), cu precădere din generațiile mai tinere (18-34 de ani).

În cazul a patru din zece respondenți, criptomonedele/NFT-urile reprezintă viitorul investițiilor. Mai mult, utilizatorii de Internet din mediul urban se așteaptă ca, în Metaverse (spațiu virtual), să interacționeze cu categorii de produse/servicii precum electrocasnice, servicii bancare și modă.

Studiul Tech Trends 2022 a fost realizat de agenția de media Starcom România, prin metoda CAWI (Computer Assisted Interviews) pe un eșantion de 803 persoane, cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori de Internet. Cercetarea face parte din HumanGraphExperience, o serie de infografice lunare realizate de Starcom România, bazate pe studii cantitative.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.