Barometru: Un român din patru vrea să utilizeze constatarea amiabilă a accidentelor rutiere în format electronic

Barometru: Un român din patru vrea să utilizeze constatarea amiabilă a accidentelor rutiere în format electronic

Numărul 46, 23-28 nov. 2022  »  Roza vânturilor

Un român din patru (26%) ar prefera ca atunci când este implicat într-un accident rutier să utilizeze constatarea amiabilă a accidentului în format electronic (online), reiese din cea mai recentă ediție a Barometrului realizat de Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR) și Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES) privind Percepția riscului și cultura asigurărilor din România. Cei mai mulți dintre aceștia sunt tineri cu vârste cuprinse între 18 și 30 ani (39%), urmați de categoriile de vârstă 31-40 ani (peste 20%) și 41-50 ani (circa 20%), se arată într-un comunicat al UNSAR citat de Agerpres. Începând cu data de 15 octombrie 2022, formularul de "Constatare amiabilă de accident" poate fi completat și în format electronic, prin intermediul aplicației digitale "Amiabila" pentru accidente de vehicule produse în România. Aplicația, dezvoltată de către BAAR - Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România cu sprijinul membrilor săi, poate fi descărcată gratuit din Google Play și App Store.

Opțiunea de a utiliza constatarea electronică prin intermediul aplicației "Amiabila" a fost posibilă ca urmare a modificării legislației în domeniu de către ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiară. Aplicația a fost dezvoltată cu scopul de a simplifica și eficientiza procedura de constatare a accidentelor de vehicule.

În acest sens, formularul de "Constatare amiabilă de accident" în format electronic poate fi utilizat în cazul accidentelor ușoare, fără victime, produse în România între două autovehicule asigurate RCA, fără a mai fi necesară completarea de documente în format tipărit de către cei implicați în accidente.

"Cu fiecare pas făcut de industria de asigurări, digitalizarea devine o soluție la care tot mai mulți români apelează atunci când achiziționează produse de asigurări sau alte servicii conexe menite să le asigure protecția financiară. Companiile de asigurări au alocat resurse financiare importante pentru a răspunde nevoilor clienților aflate în continuă evoluție, aceștia având acum posibilitatea să interacționeze cu asiguratorii mai facil prin intermediul serviciilor online", precizează UNSAR.

Barometrul UNSAR- IRES a fost realizat pe un eșantion format din 1.000 respondenți cu vârsta între 18-50 de ani, utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), cu o eroare maximă tolerată de 3,1%, la un nivel de încredere de 95%.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.