ASF: Număr dublu de litigii soluţionate de SAL-Fin în primul semestru

ASF: Număr dublu de litigii soluționate de SAL-Fin în primul semestru

Telex » Știri 21 august 2020  

SAL-Fin, Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar non-bancar din cadrul Autorității de Supraveghere Financiară, a soluționat în primul semestru al acestui an 237 litigii între consumatori și entitățile de pe piața financiară non-bancară, valoare dublă față de aceeași perioadă a anului trecut, informează Agerpres. Astfel, potrivit unui comunicat, SAL-Fin a primit spre analiză 584 de cereri în primele șase luni, numărul solicitărilor depășind numărul total de cereri înregistrate în întreg anul 2019, respectiv 521 de cereri.

Analiza statistică a acestor date indică faptul că, pentru 90% dintre cererile transmise spre soluționare, consumatorii au ales procedura de impunere a unei soluții, iar pentru 99% dintre concilieri au optat pentru soluționare online.

„Cele două proceduri de soluționare alternativă a litigiilor sunt: procedura de soluționare prin propunerea unei soluții – soluționarea unui litigiu sub supravegherea și îndrumarea unui conciliator din cadrul SAL-Fin, ce survine ca urmare a propunerilor făcute de acesta, a sugestiilor și concesiilor la care părțile se înțeleg în vederea soluționării litigiului în cadrul SAL-Fin”, se menționează în comunicatul ASF.

În perioada de referință, 24 litigii au fost soluționate prin acest tip de procedură. Procedura soluționării alternative a litigiilor prin impunerea unei soluții, în cadrul SAL-Fin, presupune pronunțarea unei hotărâri de impunere, care, dacă nu este atacată în termen de 15 zile calendaristice de la data comunicării, constituie de drept titlu executoriu. Totodată, în perioada de referință, un număr de 213 litigii au fost soluționate prin acest tip de procedură.

„Utilitatea existenței unei entități de soluționare alternativă a litigiilor pentru domeniile supravegheate/reglementate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, respectiv SAL-Fin, este susținută, în primul rând, de creșterea solidă și constantă a numărului de litigii soluționate, respectiv dublarea acestora de la un an la altul, așa cum reiese din statisticile anuale. Un al doilea element, la fel de important, îl reprezintă asigurarea unei satisfacții ridicate pentru consumatori, care, în proporție de peste 90%, și-au găsit o rezolvare a litigiilor într-un timp mult mai scurt și fără costuri. Consumatorul a beneficiat de o hotărâre care a însemnat, de cele mai multe ori, achitarea despăgubirilor cuvenite”, a declarat Nicu Marcu, președintele ASF.

Cea mai mare parte a litigiilor înregistrate de SAL-Fin, în perioada de raportare, respectiv 97% din total, sunt aferente pieței RCA. Totodată, aproximativ 2% din litigii sunt în domeniul asigurărilor generale, iar 1% se referă la asigurările facultative CASCO.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.